השוק

אלפרד אקירוב מגדיל החזקות בכלל ביטוח; רכש מניות מחוץ לבורסה

בסוף השבוע דיווח אקירוב שרכש שתי חבילות של מניות מחוץ לבורסה והגדיל את החזקתו מעל 6%
ניצן כהן | 
מורי ארקין, משה ברקת, אלפרד אקירוב (צילום מעמוד הלינקדין של מורי ארקין, מתוך אתר Gov, עמוד הפייסבוק של אוניברסיטת תל אביב)
איש העסקים אלפרד אקירוב הודיע בסוף השבוע שרכש שתי חבילות של מניות כלל ביטוח והגדיל את החזקתו בחברה מעל 6%. ככל הנראה אקירוב רכש עוד מניות כלל ביטוח בבורסה אך טרם דיווח על זה כך שיכול להיות ששיעור ההחזקה שלו בכלל ביטוח גדל אל מעבר לרמה של 6%.
בסך הכל רכש אקירוב שתי חבילות של מניות האחת חבילה של כמעט 70 אלף מניות במחיר של 56.75 שקל למניה והחבילה השניה של 151 אלף מניות במחיר של 56.56 שקל למניה. המחיר בו רכש אקירוב את החבילות נמצוכך בקצת פחות מ-4% ממחיר המניה בבורסה.
אקירוב וכלל ביטוח עומדות בעין סערה בשוק ההון לאחר שרכש חבילות גדולות של מניות ופעל, לכאורה, לבצע שינויים בהנהלת החברה לאחר (שוב לכאורה) שזרוע ההשקעות של כלל סירבה לאשר ערבויות והלוואות לחברת הבת של אלרוב מבלי לדלל את החזקותיו של בנו של אלפרד אקירוב, ג'ורג'י בחברה.
נסביר: זרוע ההשקעות של כלל ביטוח שמנהלת את כספי הפנסיה של הלקוחות רכשה 13% מאלרוב. לאלרוב יש חברה בת בשם לוקה ששם מחזיק בנו של אלפרד אקירוב, ג'ורג'י אקירוב 15%. אלרוב ביקשה להעמיד ערבויות והלוואות לחברה וזאת מבלי שג'ורג'י ייקח חלק מבהם. כלל ביטוח התנגדה, אלפרד אקירוב פעל, לכאורה, להחליף את הנהלת כלל ביטוח ובסופו של דבר לא דולל בנו של אלפרד אקירוב.
כלל ביטוח, אגף נפטרה מההחזקה באלרוב בסופו של דבר ומכרה אותה לקנדה ישראל.
הפרשה של כלל ביטוח-אלרוב-לוקה-אלפרד וג'ורג'י אקירוב נבדקת אצל הממונה על שוק ההון והביטוח וגורמים בשוק ההון אומרים היום כי רכישת מניות כלל ביטוח על ידי אלפרד אקירוב היא למעשה איתות לממונה על שוק ההון כאילו אין קשר בין ההצבעה של כלל ביטוח לרכישות של אקירוב בכלל ביטוח ולהחלפת יו"ר הדירקטוריון וכד'. כך או אחרת הנושא נבדק אצל הממונה על שוק ההון והביטוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה