השוק

בנק ירושלים הפתיע ומימש שליש מהרכישה בשור-טק בלי רווח

הנפקת שור-טק ממשיכה לספק כותרות: בנק ירושלים שרכש בהנפקה 1.8 מיליון מניות מימש שליש מההחזקה ברווח זעום של 0.26%
ניצן כהן | 
צילום Magma Images flash90 אוליבר פיטוסי
הנפקת שור-טק ממשיכה לספק כותרות ולאחר שאתמול התברר כי בנק דיסקונט לא העביר הוראות של לקוחותיו שרצו לרכוש מניות בהנפקה, מתברר היום שבנק ירושלים שרכש כ-7% מהחברה בהנפקה, מימש שליש מהרכישה ביום המסחר הראשון של החברה ברווח זעום של 0.26%.
בסך הכל רכש בנק ירושלים בהנפקה 1.8 מיליון מניות במחיר של שקל אחד למניה ומכר אתמול 570 אלף מניות במחיר של 1.008 שקל למניה מה שניב לו רווח אפסי של כמה אלפי שקלים בודדים. לאחר המכירה נותר בנק ירושלים עם החזקה של 1.23 מיליון מניות שמהוות 4.7% מהחברה.
כאן המקום לציין כי אמנם מדובר בסכום יחסית קטן אבל משקיעים שרוכשים מניות בהנפקה ומוכרים אותם ביום המסחר הראשון הם בדרך כלל משקיעים לטווח קצר, קצר מאוד שמכונים בשוק "אינדיאנים" די נדיר לראות משקיע כמו בנק ירושלים שעושה פעולה כזו אלא אם נעבור לאופציה השנייה והיא שמישהו עשה טובה למישהו ולא רצה לשבת על יותר מידי סחורה.
נזכיר שאתמול פורסם ב-Ice שבנק דיסקונט לא העביר הוראות קניה בהיקף של כ-5 מיליון שקל שהזרימו לקוחות הבנק לרכז ההנפקה וכך קרה שהלקוחות לא קיבלו סחורה. באופן תיאורטי, יכול הבנק לקנות סחורה בשוק, להעביר אותה ללקוחות ולחייב אותם במחיר ההנפקה כשאת ההפרש יעביר הבנק למוכר.
נניח באופן תיאורטי בלבד, כי בנק דיסקונט קונה סחורה ממי שקנה בהנפקה במחיר של שקל אחד בלבד במחיר של 1.008 שקל, מעביר את הסחורה ללקוחות הבנק ובאופן תיאורטי משלים עוד 0.008 אגורות למוכר. המוכר שמרוויח סכום קטן לא ניזוק, הלקוחות של דיסקונט לא ניזוקים ובנק דיסקונט משלים סכום זעום מהונו העצמי.
נדגיש שהקשר בין המכירה של בנק ירושלים לרכישה, אם הייתה, של דיסקונט הוא קשר תיאורטי בלבד שנועד להדגים מצב שכל כולו מוזר, אם לא מוזר מאוד.
בבנק ירושלים בחרו שלא להתייחס למכירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה