השוק

הדיווידנד של בנק הפועלים: כמה תקבל שרי אריסון וכמה הפנסיה שלכם?

בנק הפועלים קיבל את האישור של הפיקוח על הבנקים והחליט לעשות בו שימוש ולחלק דיווידנד ענק לבעלי המניות שלו; מי הם בעלי המניות וכמה כסף הם יקבלו

ניצן כהן |  2
שרי אריסון, בנק הפועלים (צילום Yahav Gamliel Uri Lenz, Flash90)
בנק הפועלים קיבל היתר מהפיקוח על הבנקים לחלק דיווידנד ענק של 616.7 מיליון שקל. המשמעות היא שהבנק מחלק 30% מהרווח הנקי שלו בשנת 2020 לבעלי המניות, אבל מי הם בעלי המניות ואיך הציבור ייהנה מזה.
באופן עקרוני, כל מניה תקבל בעוד כמעט 3 שבועות 46.1 אגורות למניה. מחיר מניה בבורסה עומד נכון להיום על 25.72 שקל מה שהופך את העניין לכזה: על  השקעה של 25.72 היום אחר הצהריים, מקבלים בחזרה, ותוך 3 שבועות 46.1 אגורות בחזרה, כלומר תשואת הדיווידנד קצת פחות מ-2%.
היום, בעלת המניות הגדולה בבנק הפועלים היא שרי אריסון שירשה את הבעלות על הבנק מאביה, טד אריסון. אריסון החליטה לאחר שנים בהם הייתה בעלת השליטה בבנק הגדול במדינה שהיא לא רוצה אותו ולכן מכרה חבילות של מניות. היום מחזיקה אריסון ב-11.35% ממניות הבנק ולכן היא תקבל דיווידנד של כמעט 70 מיליון שקל, נחמד.
בעל המניות השני בגודלו בבנק הפועלים הוא אתם. הלקוחות של קופות הגמל של כלל ביטול שמחזיקים ב-6.85% מהבנק ולכן אתם תקבלו קצת יותר מ-42 מיליון שקל. לקוחות קופות הגמל של חברת הביטוח הראל וחברת הביטוח הפניקס מחזיקים ב-4.5% ולכן הם יקבלו כמעט 28 מיליון שקל כל אחד.
לקוחות קופות הגמל של אלטשולר שחם יקבלו סכום של כ-20 מיליון שקל. לקוחות קרנות הנאמנות של אקסלנס יקבלו כ-10 מיליון שקל.
אם כן, ניתן לראות כי זה היתרון של בנק בו ההחזקה מבוזרת בין הציבור. כך למעשה מנייה כמו זו של בנק הפועלים (זה נכון גם לגבי לאומי, מזרחי, דיסקונט והבינלאומי) היא למעשה היצמדות למצבה המקרו כלכלי של ישראל וכשהמניה מחלקת דיווידנדים הרי שהמשקיעים המוסדיים והזרים הגדולים, מרגישים הרבה יותר נוח להחזיק במניה ולא ללחוץ עליה כשהם רוצים להיפגש עם מזומן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד
    יוסי גל 08/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנק הגדול במדינה חוזר לשיגרה.בנק הפועלים כמי שמוביל את המערכת הבנקאית ,במעשיו אומר חזרנו לשיגרה ואנחנו חמעשה ממשיכים לצעוד קדימה.כל הכבוד להנהלה וחעובדי הבנק עבודה מסורה וניהול נכון של המשבר.הרבה הצלחה בהמשך.
    סגור
  • 1.
    אין כמו לגדול בעולם של שמנת (ל"ת)
    האמיתי 08/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור