השוק

בהשקעה של מיליארד דולר: המהלך הענק של Yandex ואובר

ענקית הטכנולוגיה הרוסית רוכשת את כלל הפעילות של ענקית התחבורה האמריקאית השיתופית Uber ברוסיה, בעיסקת ענק המוערכת בסכום כולל בשווי של מיליארד דולר בסך הכל.
כפיר אדר |  1
אפליקציית אובר (צילום pixabay)
ענקית האינטרנט הרוסית Yandex רכשה את חלקה של אובר בקבוצת הנהיגה העצמית שלה, כמו גם את חלקה העקיף של אובר ב-Yandex.Eats, Yandex.Lavka ו- Yandex.Delivery. העלות הכוללת של העסקה הייתה מיליארד דולר, מה שהעניק לחברה הרוסית 100% בעלות על כל ארבע החברות.
Yandex SDG הוא ספין-אאוט טכנולוגי אוטונומי של MLU BV, המיזם המשותף לנסיעות ומשלוח מזון ש-Yandex הקימה עם אובר בשנת 2018 באמצעות מיזוג הפעולות הרוסיות של Yandex.Taxi ו-Uber. אובר החזיקה אז ב-36.6% ממניות החברה החדשה. בשנה שעברה, כאשר SDG הפכה לחברה נפרדת, אובר נשארה עם אחזקה של 18.2% בחברה, שנקנתה זה עתה על ידי Yandex. יאנדקס רכשה גם את האחזקה הקולקטיבית של אובר ב -33.5% בשירות משלוחי המזון של יאנדקס, שירות לוגיסטי בקילומטר האחרון ושירות משלוחים לסופרמרקט למשך 15 דקות.
בשנת 2019, Yandex ו- Uber דיווחו על הנפקה עבור ה- JV שלהם, שהוערך על ידי מורגן סטנלי בכ -7.7 מיליארד דולר. Yandex אומרת כי טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה היא "מאוד סינרגית עם המערכת האקולוגית של Yandex, הכוללת חברות רכיבה, מסחר אלקטרוני ופוד-טק". הגיוני שהחברה תרצה לשלוט בכל הצמיחה הפוטנציאלית הזו. אובר, שדיווחה על הפסד של 509 מיליון דולר ברבעון השני לפני EBITDA השנה, עשויה לרצות לבצע יציאה משתלמת ולמקד מחדש את סדרי העדיפויות שלה קרוב יותר לבית.
"רכישה זו מאפשרת ל-Yandex להגדיל עוד יותר את יכולת הניהול והאסטרטגיה שלה וזריזות בכל הנוגע לטכנולוגיה של נהיגה עצמית", אמר דובר Yandex ל-TechCrunch. "זה יפתח פוטנציאל צמיחה נוסף הן עבור Yandex והן ל- Yandex SDG, וייצר מקורות חדשים לערך המניות".
Yandex תקבל גם אופציית רכש שנתיים של ארה"ב לרכוש את יתרת חלקו של אובר ב- MLU במחיר קבוע בערך של 1.8 מיליארד דולר, בכפוף להעלאות מוסכמות במהלך תקופת האופציות. מספר זה יגדל ל -2 מיליארד דולר אם יופעל בשנת 2023. החברה הרוסית תמשיך להשתמש במותג Uber אך ורק ברוסיה ובמדינות אחרות עד אוגוסט 2030.
Yandex תקבל גם הארכה של הרישיון הנוכחי שלה בזכות הבלעדיות להשתמש במותג Uber ברוסיה ובמדינות מסוימות אחרות עד אוגוסט 2030, בכפוף למימוש האופציה. מניית Yandex עלתה ביום שלישי ב -5.16% עם סגירת השוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יאנדקס ממפים את כל ישראל
    אחד העם 09/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלום, יאנדקס פתחו במבצע למיפוי ממוחשב ומצולם של כל ישראל על מנת לא להיות תלויים בגוגל מפות. בהצלחה להם ולכל מי שנלחם במפלצת
    סגור