השוק

איקאה תציל מיליארדר מפשיטת רגל? זה סכום העתק שתשלם

ענקית הרהיטים השבדית תספק את גלגל ההצלה שפיליפ גרין כל כך צריך? רשת הריהוט הבינלאומית עשויה לרכוש חנות בלונדון של טופשופ מהמיליארדר תמורת 500 מיליון דולר ולסייע לו למחוק חלק מחובות העתק שצבר
כפיר אדר |  1
איקאה (צילום ויקיפדיה/עמוס מרון, freepik)
איל הקמעונאות הבריטי ובעליה של טופשופ, סר פיליפ גרין, עתיד לגייס 534 מיליון דולר ממכירת חנות הדגל האייקונית שלו ברחוב אוקספורד לאיקאה, כך על פי הדיווחים ביום שישי, כאשר החלק האחרון בהליך פשיטת הרגל השנוי במחלוקת של קבוצת ארקדיה שלו נכנסת לשלב הביצוע.
המחיר המדווח, רק 48 מיליון דולר פחות מהמחיר המבוקש בגובה 582 מיליון דולר בחודש מאי - ובעיצומה של מגיפת הקורונה - הוא דחיפה עצומה עבור גרין, שמתקשה לפרוע את החובות המאסיביים שצבר בדרך לפשיטת הרגל שלו עם האימפריה הקמעונאית של ארקדיה.
מכירת הנכס תאפשר לגרין לפרוע באופן מלא את המשכנתא בגובה 425 מיליון דולר על החנות, שחייבת לענקית ההון הפרטית האמריקאית אפולו גלובל ניהול. יתרת 109 מיליון הדולרים ישמשו לסיוע במאגר תביעות גדול יותר נגד ארקדיה, שסך הכל נמסר על ידי מנהלי טנאו שהגיעו לכ-2.4 מיליארד דולר ביולי. בשבוע שעבר דיווח פורבס כי סיבוב הצעות שני לנכס הגיע ונשקל. הצעות אלה על פיו הדיווחים "עולות על" 425 מיליון דולר החייבים.
הדיווחים גם לא הוכחשו במלואם על ידי איקאה. דובר ענקית הרהיטים השבדית אמר ל"פורבס "כי למרות שהיא בוחנת מיקומים חדשים כחלק מגישה חדשה למרכז העיר, החברה כרגע לא מתכננת לשתף את אסטרטגיית ההרחבה שלה כרגע".
ארקדיה - האימפריה של 400 חנויות ו-13,000 עובדים שכללה בבריטניה שמות של מותגים כמו טופשופ, טופמן, מיס סלפרידג ', ברטון וואליס - נקלעה לפשיטת רגל בנובמבר בשנה שעברה. בחודש יולי פרסמו מנהלים עדכון ואמרו כי קיים גירעון של 700 מיליון דולר בתוכנית הפנסיה של החברה לעובדים לשעבר. עד כה נמכרו נכסים בכ-820 מיליון דולר של החברה כדי לכסות את החובות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אף אחד לא מדבר על העבר הנאצי של המייסד (ל"ת)
    אסף 09/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור