השוק

טופ-גאם תמסחר טכנולוגיה ותשלם עד 35 מיליון דולר

טופ-גאם הגיעה להסכם עם מפתחת טכנולוגיה של מיקרו-אנקפסולציה של חומרים פעילים שישפרו את המוצרים של החברה וירחיבו את סל המוצרים שלה; טופ-גם תשלם בעבור הטכנולוגיה 3.5 מיליון שקל
ניצן כהן | 
עמיחי בר ניר (צילום טופ גם)
טופ-גאם היא אחת החברות המעניינות שנכנסו לבורסה בגל ההנפקות של השנתיים האחרונות. החברה פועלת בשוק תוספי התזונה ומגישה אותם בדרך של סוכריות גומי שמקלות על ילדים ומבוגרים בשימוש בהם.
החברה חתמה היום על הסכם עם חברה משדרות שבין בעלי המניות שלה ניתן למצוא את מורי ארקין ודיסקונט קפיטל לפיתוח טכנולוגיה בתחום המיקרו-אנקפסולציה של חומרים פעילים שאמורים לשפר את המוצרים של טופ-גם ולהרחיב את סל המוצרים שלה.
ההערכות הן כי בטכנולוגיה החדשה הושע עד כה 10 מיליון דולר כשטופ-גם תשלם עבור הזכויות, הפיתוח, הייצור והמסחור 3.5 מיליון שקל ותקבל תמלוגים שעשויים להגיע ל-35 מיליון דולר.
לפי ההסכם, טופ-גאם קיבלה זכות בלעדית לשימוש בכל העולם בפטנטים, בידע ובקניין הרוחני בכל הנוגע למחקר, פיתוח ומסחור של טכנולוגיה וחומרים לייצור מיקרו קפסולות, תחום המזון, תוספי תזונה והתרופות ללא מרשם, ובדגש על מוצרי גומי בהם עוסקת החברה. 
טופ גאם תשלם לבעלת הזכויות סכום לא מהותי במסגרת הוכחת היתכנות, סכום נוסף ככל שתספק דוגמאות של מיקרו קפסולות של חומרים מסוימים שפורטו בהסכם וסכום נוסף ככל שטופ-גאם תבקש כי בעלי הרישיון יעבירו לחברה את הטכנולוגיה (Technology Transfer), בתנאים שנקבעו בהסכם, ויספקו לה את התמיכה הנדרשת לכך, עד אשר יהיה בכוחות החברה לייצר בעצמה באופן סדרתי את המוצרים.
ההסכם מסדיר תשלומי תמלוגים בגין הרישיון הטכנולוגי שניתן לחברה בשיעור של 0.7% או 2% מהמכירות נטו בגין מוצרים שימכרו על ידי החברה, עד לתום חמש עשרה שנים לאחר מכירה מסחרית ראשונה של המוצרים או עד לתשלום תמלוגים בסכום מצרפי של 35 מיליון דולר.
טופ גאם תהיה אחראית על פיתוח המוצרים ובעלי הרישיון יספקו לחברה תמיכה לצורך כך, לרבות שירותי מדען ראשי או תפקיד דומה בקשר עם התחום של המוצרים לתקופה של 18 חודשים לפחות אחרי השלמת העברת הטכנולוגיה.
עמיחי בר-ניר, מנכ"ל החברה, "מדובר בהסכם חשוב, שמהווה צעד נוסף למימוש האסטרטגיה של טופ גאם לפתח מוצרים מבודלים וחדשניים, מבוססי מדע, אשר יחזקו את הצעת הערך של מוצרי החברה ללקוחותיה בעולם. ההסכם יאפשר לראשונה לעשות שימוש בחומרים פעילים מסוימים בצורת מתן של סוכריות גומי, ישפר את הפונקציונליות הפיזיולוגית של הסוכריה, ימסך טעמים, ויאפשר לחברה לחדור לשווקים עתירי רגולציה שכיום יצרניות סוכריות הגומי לא פעילות בהם.
"הסכם זה מצטרף לשלושה הסכמים אסטרטגיים נוספים עליהם חתמנו מתחילת 2021 עם חברות בינלאומיות מובילות, ואנו נמצאים בתהליכי פיתוח ומו"מ מסחרי מתקדמים מול מספר תאגידים בינלאומיים נוספים, בעלי מותגי פרמיום בתחום הפרמה, תוספי מזון, ומזון, על מנת להגיע להסכמי הספקה גלובליים של תוספי מזון בצורת מתן של סוכריות גומי, שאותם מפתחת עבורם החברה".
שוק תוספי התזונה העולמי (B2C) מוערך בכ-56 מיליארד דולר נכון לשנת 2020. בשנת 2020 צמח השוק באופן מואץ (14.5% לעומת ממוצע שנתי של 6%) על רקע מגפת הקורונה, ובכך המשיך להציג צמיחה רב-שנתית לאור מגמה הולכת ומתרחבת של אימוץ אורח חיים בריא. בתוך 4 שנים צפוי השוק לגדול לכ-66 מיליארד דולר, כאשר ארה"ב אחראית לכחצי ממנו. גודל השוק של תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי עמד בשנת 2020 (הן ישירות לצרכן והן ללקוחות עסקיים) על כ- 6.5 מיליארד דולר והוא צומח בממוצע בכ-16% בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה