השוק

קרנות הנאמנות: הציבור הזרים לתעשייה 3 מיליארד שקל

הציבור המשיך באוקטובר להטות כסף מהפיקדונות לתעשיית קרנות הנאמנות כשהקרנות המנוהלות ממשיכות להוביל את התעשייה עם גיוסים של 2.4 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
הציבור ממשיך להטות כסף מהפיקדונות במערכת הבנקאית לתעשיית קרנות הנאמנות שהיא האפיק הפופולרי ביותר למי שמחפש תשואות בשוק החופשי. מניתוח שעשו בבית ההשקעות מיטב דש עולה כי בחודש אוקטובר הזרים הציבור לתעשיית קרנות הנאמנות 3 מיליארד שקל, סכום גבוה שתרם לעליות בשווקים.
מהניתוח שנערך במיטב דש עולה כי הקרנות האקטיביות המסורתיות המשיכו לבלוט גם באוקטובר עם גיוס של כ-2.4 מיליארד שקל, בעוד שבקרנות הפסיביות (קרנות מחקות וקרנות סל) נרשם גיוס של כ-1.1 מיליארד שקל. בתעשייה הפסיבית, קרנות הסל המשיכו לפדות כספים עם פידיונות נטו של 100 מיליון שקל.
הגיוס המשמעותי ביותר בתעשייה האקטיבית ממשיך להיות נחלת קרנות אג"ח כללי, אך באוקטובר נרשם פיזור טוב יותר של גיוסים לכיוון של קרנות המתמחות במניות בישראל, קרנות אג"ח מדינה וקרנות אג"ח חברות והמרה.
סך נכסי התעשייה כולה עלה באוקטובר ביותר מ-10 מיליארד שקל,  מ-377.2 מיליארד שקל ל-387.8 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.8%, כאשר רוב הגידול נובע מהתשואה החיובית, והשאר מכניסת כסף לתעשייה. 
הקטגוריה הגדולה ביותר בהיקף הנכסים, בהפרש ניכר משאר קטגוריות ההשקעה - קטגוריית אג"ח כללי ממשיכה להיות המובילה בגיוסים. הכסף המשיך לזרום אל הקרנות המעורבות בהן ישנו בדרך כלל שילוב בשיעורים שונים ולא גבוהים של מניות יחד עם אגרות חוב קונצרניות וממשלתיות. קבוצה זו גייסה בחודש אוקטובר כ-1.4 מיליארד שקל.
הקרנות המתמחות באג"ח מדינה גייסו כ-520 מיליון שקל. הקרנות המתמחות באג"ח חברות המשיכו לגייס כשבחודש שעבר הסתכם הגיוס בכ-340 מיליון שקל. הקרנות המתמחות במניות רשמו גיוס של כ- 250 מיליון שקל בהובלת הקרנות המתמחות במניות בישראל שגייסו כ-380 מיליון שקל. גם הקרנות הגמישות רשמו גיוס של כ-20 מיליון שקל.
לעומת זאת, הקרנות המתמחות במניות בחו"ל המשיכו במגמת פדיונות ופדו החודש כ-150 מיליון שקל. זאת, למרות השיפור הברור בשוקי המניות בעולם לעומת חודש ספטמבר. קבוצה מסורתית נוספת שסבלה מיציאת כספים בחודש אוקטובר, היא קבוצת קרנות אג"ח חו"ל עם יציאה של כ-170 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה