השוק

זה הסכום המטורף ששילמתם עמלות לבנקים בחצי שנה בלבד

בנק ישראל מפרסם היום את הסכומים המדהימים ששילם הציבור הישראלי למערכת הבנקאית בחצי השנה הראשונה של 2021 וזה רגע לפני שהתחרות הגדולה במערכת הבנקאית יוצאת לדרך; והיה גם בנק אחד שהעמלות שלו הוזלו
ניצן כהן | 
בכירים בבנקים (צילום רמי זרנגר, עמוד הפייסבוק של בנק ישראל, יחצ גדי דגון, אבשלום ששוני, אורן דאי)
רגע לפני שהתחרות הגדולה במערכת הבנקאית יוצאת לדרך, מפרסם בנק ישראל את הנתונים על העמלות והריביות ששילמתם למערכת בחצי השנה הראשונה של 2021. שני דברים שיש לשים אליהם לב רגע לפני שאנחנו מגיעים ללב העניין: שנת 2021 הייתה שנה פעילה מאוד בשוק ההון ולכן לקוחות ביצעו הרבה יותר פעולות ממה שביצעו בעבר.
הנתון השני הוא העובדה כי בנק ישראל מציין שבנק הפועלים הוזיל במעט את העמלות שהוא גבה מהלקוחות במחצית הראשונה של השנה והיה הבנק החריג במערכת שהלך בכיוון ההפוך מכולם.
אם כן, על פי בנק ישראל, במחצית הראשונה של השנה שילמו הלקוחות של הבנקים למערכת עמלות של 6.5 מיליארד שקל וזאת לעומת העמלות ששילם במחצית הראשונה של 2020 שאז שילמתם כ-6.1 מיליארד שקל "בלבד".
חשבתם שהריבית היא אפס ולכן לא קיבלתם ריבית על הפיקדון. ידעתם שהבנק צריך להרוויח כסף ולכן הייתם מוכנים לשלם ריבית גבוהה לבנק על ההלוואות ומשיכת היתר. אז מנתוני בנק ישראל עולה כי לקוחות המערכת הבנקאית שילמו ריביות במחצית הראשונה של השנה בהיקף כספי כולל של 22.5 מיליארד שקל לעומת 19.2 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2020.
נכון, המספרים האלה מקבלים הסברים מהרבה כיוונים כמו למשל העלייה באינפלציה במחצית הראשונה של 2021 לעומת 2020 אבל זו תרמה מיליארד שקל להכנסות של הבנקים (לפי נתוני בנק ישראל) וויש עוד הסברים כמו פרמיית הסיכון ושולי הרווח וכן הלאה. אבל רגע לפני התחרות הגדולה במערכת דעו כמה שלימתם עד היום וכמה תשלמו בעוד שנה, רמז? פחות!
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה