השוק

דו"ח חזק למטריקס: דיווידנד נוסף של 33 מיליון דולר

עם הכנסות רבעוניות של יותר ממיליארד שקל ורווח נקי של כמעט 50 מיליון שקל מטריקס ממשיכה לחלק דיווינדים; מוטי גוטמן: אישור תקציב המדינה יוציא לפועל עשרות פרוייקטים של החברה
ניצן כהן |  1
מוטי גוטמן (צילום עידן גרוס)
מטריקס סיימה את הרבעון השלישי עם תוצאות מרשימות אבל אם נעצור לרגע ונקשיב למנכ"ל מוטי גוטמן הרי שניתן להניח שהחברה נמצאת בתקופה מצוינת ועם אישור תקציב המדינה, שורה של פרויקטים יצאו לדרך ויניבו לה הכנסות ורווחים.
מנתוני החברה עולה כי ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בקצת יותר ממיליארד שקל לעומת כ- 975 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כלומר עלייה של כ- 5.3%. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הגיעו לכ- 3.2 מיליארד שקל, בהשוואה לכ- 2.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ- 14%.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-75 מיליון שקל, המהווים כ- 7.3% מהמכירות, בהשוואה לכ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-7.5% מהמכירות, עליה של כ-2.8%. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-239 מיליון שקל, המהווים כ- 7.5% מהמכירות לתקופה, לעומת כ- 207.2 מיליון  אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי עלה בכ-6% והסתכם בכ-48 מיליון שקל, המהווים כ-4.7% מהמכירות, בהשוואה לכ-45.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 158 מיליון שקל.
מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "אני שמח שהתחזיות שלנו לגבי הגידול ברווחים על רקע המשך ההתאוששות של המשק ממשבר הקורונה, והצורך העולה האדיר בשירותים בתחומי דיגיטל, ענן, סייבר, דאטה ומערכות ליבה תפעוליות, התממשו במלואן, וכאמור, הדבר בא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות שמציגה החברה, וזאת על אף שחודש ספטמבר היה רווי חגים ובעקבות כך הרבעון השלישי היה בקירוב 2/3 רבעון.
"אנו רואים ההתאוששות מתונה גם בארה"ב. הסקטור הפיננסי חוזר להשקיע ב-Compliance ומניעת פשעים וצבר העבודות גדל. השנה, בשלושה רבעונים הראשונים של השנה אנו מציגים ברצף גידול בהכנסות, ברווח ובשיעור הרווחיות, עם צמיחה של 15.5% בהכנסות ברבעון האחרון, וצופים חזרה לשיעור הרווחיות של לפני הקורונה כבר ברבעונים הראשונים של 2022 .
"אישור התקציב לשנים 2021-22 צפוי להוציא לדרך עשרות פרויקטים שמטריקס תוביל במגזר הממשלתי, ביניהם פרוייקט נימבוס, שצפוי להאיץ את אימוץ הענן במגזר הציבורי. כבר בימים אלו אנו מקבלים פניות משותפינו במגזר הממשלתי על מנת להתחיל להניע פרויקטים שהמתינו, ואנו צופים כי פעילויות אלו ימנפו את ההצלחה העסקית והפיננסית של החברה עוד יותר".
גוטמן התייחס לנושא המחסור בעובדים בתחומי התוכנה. לדבריו: "מחסור חמור באנשי מקצוע בתחום התוכנה יוצר קושי בגיוס ובשימור עובדים. כאחד מגופי ההכשרה הגדולים בארץ למקצועות ההייטק, אנו רואים בכך אתגר והזדמנות. אלפים מבוגרי תכניות ההכשרה של ג'ון ברייס הדרכה ו-Infinity Labs מבית מטריקס משולבים בתפקידי פיתוח בארגונים, בחברות הייטק ובסטרטאפים המובילים בישראל. היינו בין הראשונים להנגיש את מקצועות ההייטק וה-IT לאוכלוסיות שממעטות להשתלב בהם, ואנו ממשיכים לעשות זאת גם כיום. צברנו ניסיון רב, ויש לנו סל של פתרונות מגוונים ויצירתיים לבעיה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בואו... חלק גדול של הכנסות החברה זה פיקציה
    אחד העם 94 11/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה מוכרת הרבה דברים במחיר עלות או אפילו הפסד כדי לנפח את ההכנסה. מדובר על מליוני שקלים מתוך הכנסות החברה בכל רבעון. רווחים אין בזה, אבל ניפוח הכנסות יש ויש. אבל בעצם מה 'כפת לי ? יש לי מניה וקיבלתי דיבידנדים
    סגור