השוק

טירוף הנדל"ן: 10 מיליארד שקל משכנתאות נלקחו בחודש אוקטובר

אחרי חודש של רגיעה הישראלים חוזרים להסתער על המשכנתאות; באוקטובר חזר הציבור הישראלי לקחת משכנתאות בהיקף כספי כולל של יותר מ-10 מיליארד שקל; ויש גם בשורה: עלייה חדה בהיקף המשכנתאות צמודות הפריים
ניצן כהן | 
בכירים בבנקים (צילום רמי זרנגר, עמוד הפייסבוק של בנק ישראל, יחצ גדי דגון, אבשלום ששוני, אורן דאי)
טירוף הנדל"ן בעיצומו, הישראלים לקחו משכנתאות בחודש אוקטובר בהיקף כספי כולל של יותר מ-10 מיליארד שקל וזאת לאחר שבחודש ספטמבר נלקחו משכנתאות ב-7 מיליארד שקל (בשל מיעוט ימי העובדה). נזכיר כי בחודשים יולי ואוגוסט היקף המשכנתאות הגיע לשיא כשחצה את רמת ה-11 מיליארד שקל.
נשים לרגע את היקף המשכנתאות בצד ונתמקד לרגע בעלות של המשכנתאות שירדה באופן משמעותי לאחר שבנק ישראל הסיר את מגבלת הפריים שהייתה כך שאנשים יכלו לקחת חלק גדול יותר במשכנתא בהצמדה לפריים שהוא זול יותר מכל חלופה אחרת - לפחות כרגע.
 
מנתוני בנק ישראל עולה כי מאז שהוסרה מגבלת הפריים עלה החלק של הפריים במשכנתא באופן עקבי ובחודש אוקטובר של רכיב הפריים במשכנתא הכוללת של הציבור עמד על כ-37% מה שהוריד את הריבית המשוקללת על המשכנתאות לכ-2% לעומת 3% לפני ביטול מגבלת הפריים.
כאן המקום לציין שבנק ישראל פועל בשנה האחרונה כדי להוזיל את המשכנתאות לציבור לא באמצעים אגרסיביים בולשביקים אלא באמצעות הסרת חסמים והגברת התחרות ואם השלב הראשון היה ביטול מגבלת הפריים שהוזיל את הריבית המשוקללת ללקוח בכמעט 1% הרי שהרפורמה עליה הכריז הבנק ישראל אתמול שאמורה להקל על הציבור להשוות בין ההצעות השונות ובין המסלולים השונים, אמורה להוזיל את המשכנתא בעוד סכום שגם אם הוא לא גדול הרי שהוא מצטבר לאורך חיי המשכנתא למספרים לא מבוטלים בכלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה