השוק

מחירי הדירות עלו ב-10%; כמה עולה דירה ממוצעת בישראל?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום שמחירי הדירות עלו בשנה האחרונה ב-10% כשבחודשים אוגוסט וספטמבר עלו מחירי הדירות ב-0.7%; כלומר אנחנו בקצב עליית מחירים דו-חודשי של כ-1%
ניצן כהן | 
נדל"ן (צילום פלאש 90/ גילי יערי)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת כי מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה ב-10% כשבחודשיים האחרונים עלו המחירים ב-0.7% וזאת עוד לפני פרסום המחירים לחודש אוקטובר שעל פי אזהרות הלכלכנית הראשית, שירה גרינברג, הואץ קצב עליית המחירים.
מנתוני הלמ"ס עולה כי בחודשים אוגוסט ספטמבר ירדו המחירים בתל אביב ב-0.3%, בירושלים ירדו המחירים ב-0.1% כשבאזור המרכז עלו המחירים ב-1.5%, באזור הצפון עלו המחירים ב-1.6% ובאזור הדרום עלו המחירים ב-1.5%.
עוד עולה מהנתונים כי מחירה של דירה ממוצעת בישראל בחודש ספטמבר עמד על 1.68 מיליון שקל לעומת 1.685 מיליון שקל ברבעון השני של השנה אולם המחיר משקף עלייה במחיר הממוצע של דירה בישראל בשיעור של כ-7% לעומת הרבעון השלישי של השנה שעברה.
מנתוני הלמ"ס עולה תמונה קצת פחות מבהילה שהשורה התחתונה שלה היא שאנשים יוצאים מעט מאזור תל אביב וירושלים ועוברים לאזורים מרוחקים יותר מה שמקרין באופן חיובי על היכולת שלהם לרכוש דירה. יחד עם זאת, יש לזכור כי עיקר עליות המחירים הם באזורים המקיפים את תל אביב ומרוחקים ממנה מה שתומך בתיאוריה הזו ולוחץ את המחירים כלפי מעלה.
כאן המקום להזכיר כי נתוני בנק ישראל מלמדים כי בחודש אוקטובר חזרו המשכנתאות לקצב של 10 מיליארד שקל מידי חודש והכלכלנית הראשית של האוצר מזהירה כי המחירים עלו בחודש אוקטובר בעוד הנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתייחסים לחודש ספטמבר כך שעוד לא ראינו הכל משוק הנדל"ן הבוער.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה