השוק

ביג ברבעון מוצלח: זה הסכום המרשים של הדיבידנד שתחלק

ההכנסות הרבעוניות של ביג זינקו ל-360 מיליון שקל וה-FFO עלה בהתאם מה שמאפשר לחברה לחלק דיבידנד משמעותי של 100 מיליון שקל; מניית ביג לא הייתה חלק מהראלי של השנה האחרונה והמניה עלתה "רק" ב-38% מתחילת השנה
ניצן כהן | 
חי גאליס מנכ"ל BIG (צילום יח"צ)
ביג, מתחמים הקניות שבשליטת אנשי העסקים רוני ויהודה נפתלי, סיימה רבעון מוצלח שמשקף את החזרה לשגרה ואת העדנה אותה חווים מרכזי הקניות הפתוחים. החברה הודיעה שתחלק דיבידנד משמעותי של 100 מיליון שקל, סכום שמשמעותי שעושה טוב למשקיעים.
מנתוני החברה עולה כי ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ-87.7% לכ-360.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-191.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מאיחוד של תוצאות אפי נכסים, קיטון השפעות הקורונה והמשך הרחבת הפעילות. ה-NOI ברבעון עלה בכ-81% לכ-253.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-140 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד מאותן סיבות המוזכרות לעיל אשר הביאו לגידול בהכנסות.
ה-FFO הריאלי ברבעון טיפס בכ-83.7% לכ-162.2 מיליון שקל, לעומת כ-88.3 מיליון שקל. החברה סיימה את הרבעון השלישי לשנת 2021 עם עלייה של כ-167.9% ברווח הנקי לכ-251.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-93.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
יצוין, כי החברה שיערכה נכסים שהניבו לה רווחים (משערוך) של כ-234 מיליון שקל של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה, לעומת ירידה של כ-34.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נובעת משערוך נכסים בישראל וסרביה ומאיחוד לראשונה של תוצאות חברת אפי נכסים.
אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג: "אנו מציגים היום תוצאות שיא בכל הפרמטרים. העובדה כי למרות 50 ימי סגר בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה הפידיון  מנכסים זהים, לעומת 2019 טרום קורונה, בכ-3.6% ובהתאם עלה ה-NOI same properties בישראל בכ-4.5% משקפת את עוצמת המותג 'ביג' והאטרקטיביות של מרכזי החברה. לאור התוצאות החזקות, דירקטוריון החברה החליט לחלק דיבידנד בהיקף של 100 מיליון שקל, וזאת לאחר שחילקנו דיבידנד של 100 מיליון שקל לפני כחודשיים.
"בארה"ב אנחנו ממשיכים במימוש נכסי החברה, בהתאם להחלטת הדירקטוריון, ולאחרונה עידכנו על מכירת מספר נכסים נוספים בקליפורניה, ביוטה, באורגון ובוויסקונסין בסכום כולל העולה על שוויים בספרים. עד כה חתמנו על חוזים למכירת 14 נכסים אשר חלק החברה בתמורה בהם עומד על כ-456 מיליון דולר, והמהווים כמחצית משווי חלק החברה בנכסים בארה"ב.
"בישראל ובסרביה אנחנו ממשיכים לפתח ולהרחיב את פעילותינו, ומתקדמים בייזום ובהקמת מספר מרכזים חדשים, כאשר לאחרונה קיבלנו תוקף לשתי תכניות בפ"ת ובנס ציונה בהיקפים של מאות אלפי מטרים בכל תכנית המאפשרים עירוב שימושים של מסחר, תעסוקה, מלונאות, דיור ודיור מוגן. קבוצת ביג נהנית כיום ממנועי צמיחה רבים ומשמעותיים שיתמכו בהמשך הגידול בפרמטרים התפעוליים.
"במקביל, אנו ממשיכים לבחון מספר פרויקטים בתחום האנרגיה בהתאם לדיווחי החברה לפני למעלה משנה על הכוונה להיכנס לתחום ואני מקווה כי בקרוב נוכל לעדכן על התפתחויות בנושא.
"למרות ההשקעות הרבות שעשינו מתחילת השנה, לרבות ההשתלטות על אפי נכסים, הצלחנו להוריד את שיעור המינוף של החברה באופן דרמטי כאשר במקביל לכל ההשקעות, מתחילת השנה ביצעה החברה הנפקות הון בהיקף חסר תקדים של 2.2 מיליארד שקל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה