השוק

מנכ"ל מזרחי נגד הממשלה: "לא לשנות תכניות כל שנתיים"

משה לארי טען בכנס הנדל"ן: "אף מודל עסקי לא יכול לשנות את עצמו כל שנתיים ולצפות להצליח. אם רוצים תוכנית טובה, חשוב שתהיה ארוכה, יציבה ולא תשתנה חדשות לבקרים, בשנתיים האחרונות בנק ישראל הוביל לרפורמות וצעדים צרכניים יותר ולא בהיבטי מניעת הסיכון"
מערכת ice | 
משה לארי (צילום יחצ-אבשלום ששוני)
מלבד ההתייחסות של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד על מצב שוק הנדל"ן בישראל והמחירים בשוק, גם בכירים נוספים במשק דיברו במסגרת כנס פסגת הנדל"ן  היום (שני) אותו הנחה מנחה חדשות 12 דני קושמרו.
משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, אמר כי: "שוק המשכנתאות עבר התערבויות רבות מצד בנק ישראל בעשור האחרון. בשנתיים האחרונות שבהן בנק ישראל הוביל לרפורמות וצעדים צרכניים יותר ולא בהיבטי מניעת הסיכון. התחושה הכללית שאנו ממנפים את עצמנו אבל לפי דו"ח של ה-OECD אנחנו עדיין ברמת מינוף נמוכה מאוד ביחס לעולם".
כמו כן, ציין לארי כי חייבים לטפל באוכלוסיות מוחלשות שמודרות משוק הדיור בישראל. כדוגמת המגזר הערבי שמהווה 20% מכלל אוכלוסיית ישראל אך שיווק הקרקעות למגזר נמוך. "במגזר הערבי אין בעיית מימון, הבעיה היא רישום הקרקעות והיא פתירה". לארי הלין על כך שאין מודל עסקי אחד שיכול להתפתח עם כמות ההתערבויות והנגיעות הממשלתיות כפי שענף הנדל"ן עובר. "אף מודל עסקי לא יכול לשנות את עצמו כל שנתיים ולצפות להצליח. אם רוצים תוכנית טובה, חשוב שתהיה ארוכה, יציבה ולא תשתנה חדשות לבקרים".
עוד ציין לארי כי יש לקחת בחשבון היא העובדה שהתחלות הבנייה לא מדביקות את הביקוש. יש פער עצום של כ-100 אלף יחידות דיור והוא מתפרס על כל פינה במדינה. התוכניות הממשלתיות בענף הדיור מאפשר בנייה אבל לא איפה שצריך, אלא רק איפה שאפשר. לסיכום לארי התייחס לנושא ההתחדשות העירונית וציין כי "כדי שהיא תעבוד בצורה טובה, חייבים שיתוף פעולה עם השלטון המקומי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה