השוק

ביידן הכריע: זה יו"ר הפד - האיש החזק בכלכלה העולמית

לאחר ספקולציות וחשש מחוסר יציבות שלטונית בחר היום נשיא ארה"ב ביו"ר הפד המכהן לעוד קדנציה
ניצן כהן | 
ג'ו ביידן (צילום pexels, ויקיפדיה/ Adam Schultz)
לאחר ספקולציות וחשש מחוסר יציבות שלטונית בחר היום נשיא ארה"ב ביו"ר הפד המכהן לעוד קדנציה. הבחירה של ביידן בפאואל היא סבירה מאוד לאור העובדה שפאואל הצליח בתנאים לא שגרתיים ועם נשיא כמו טראמפ' לשמור על מדינות מקרו כלכלית שפויה ויעילה בתקופה של משבר הקורונה, האטה בפעילות הכלכלית והצורך לקבל החלטות קשות כמו הדפסה והזרמה בלתי פוסקת של כסף לשווקים.
באופן עקרוני, הזרמה של כסף בהיקפים כאלה היא הרסנית לכלכלות אבל למעשה פאואל אימץ את המדיניות של קודמיו כמו ג'נט יילן ובן ברננקי שהעדיפו את היציבות החברתית על פני אינפלציה או כל משבר כלכלי אחר מתוך אמונה והבנה עמוקה שמשבר כלכלי שילווה באבטלה גדולה יוביל להרס חברתי ולכן כדי למנוע את זה המדיניות הייתה להזרים כסף, וכמה שיותר ולאט לאט לגמול את העולם מההזרמה הזו.
למעשה אנחנו נמצאים בנקודת הזמן בה האינפלציה בארה"ב מרימה את הראש (אינפלציה של יותר מ-5% בשנה האחרונה) מה שמחייב את הפדרל ריזרב להתחיל בהליך הגמילה מהדפסת הכסף וכאן חשוב לשמור על יציבות ואמינות כשברור לכולם שהפדרל ריזרב יוביל את הכלכלה העולמית בתהליך הזה.
הבחירה בפאואל מבטיחה למעשה שהתהליך שהחל בצמצום רכישות האג"ח ובהמשך יגיע גם לעליית ריבית אבל כל זה בסייג של התפרצות מחודשת של הקורונה או כל דבר אחר - ימשך וזה מצוין לכלכלה האמריקאית ובטח לזו העולמית.
תגיות ביידן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה