השוק

פאואל: האינפלציה גבוהה מידי, צריך להאיץ את המלחמה בה

יו"ר הפדרל ריזרב אמר היום שהלחצים האינפלציונים כבדים ולכן הוא ימליץ לועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) להפסיק לקנות אג"ח כבר בחודש דצמבר; אנליסטים: העלאת ריבית קרובה מתמיד
ניצן כהן |  1
יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (צילום Sharon Farmer / Brookings Institution, flickr)
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, אמר היום שהלחצים האינפלציונים כבדים ולכן צריך להתחיל לפעול כבר עכשיו. פאואל אמר כי ימליץ לוועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) לצמצם את רכישות האג"ח כבר בחודש דצמבר. נזכיר כי הפדרל ריזרב החליט לצמצם את רכישות האג"ח ב-15 מיליארד דולר מידי חודש כדי להתחיל תהליך שסופו העלאת ריבית והפסקת הזרמת הכסף לשווקים.
נכון להיום רוכש הפדרל ריזרב אגרות חוב ב-120 מיליארד דולר מידי חודש. 80 מיליארד דולר אג"ח ממשלתי ו-40 מיליארד דולר אג"ח מגובה משכנתאות. התוכנית לצמצום הרכישות אמורה להביא את ההזרמה לרמה של 105 מיליארד דולר בינואר ואז המשיך ההפחה בקצב של 15 מיליארד דולר כך שתוך שנה הרכישות יהיו מינוריות - אם בכלל.
פאואל התייחס להתפרצות הווריאנט החדש של הקורונה ואמר כי מדובר בתוספת לחוסר הוודאות הכלכלית ולבטח מדובר בהתממשות סיכון לשוק העבודה ולכלכלה. יחד עם זאת, הוא הדגיש, הלחצים האינפלציוניים כבדים מידי.
פאואל אמר עוד כי הגדלת המאזן של הפד לרמה של 8.5 טריליון דולר הייתה בשעתה נחוצה ועכשיו, לאור המצב הכלכלי (המשופר, נ"כ) ניתן להפסיק לרכוש אג"ח ולהגדיל את המאזן. פאואל ביקש להדגיש כי הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם, חזקה וצומחת אבל הלחצים האינפלציוניים מחייבים לדון בדרכים לצמצם את הזרמת הכסף ולהאיץ את התהליך הזה.
אנליסטים בניו יורק אומרים היום שהאצת תהליך הצמצום המוניטרי (ובראש ובראשנה צמצום עד הפסקת רכישות האג"ח) יביא לשתי העלאות ריבית בשנה הבאה. המשקיעים בניו יורק לא בונים על תהליך מהיר של עליית תשואות האג"ח ונראה שהם מטים כסף משוק המניות לשוק האג"ח למרות שבאופן תיאורטי היינו מצפים לעלייה בתשואות ולא לירידה שלהם - מה שקורה היום בוול סטריט.
נראה כרגע שהמשקיעים מייחסים משקל יתר לחשש מפני התפרצות מחודשת של הקורונה על הווריאנטים השונים שלה כך שהם יחזרו לשבש את החיים הכלכליים שהחלו לחזור למסלולם.
הפרשנות הזו מתקבלת לאור דברים שנושאים דווקא מנהיגי העולם ולא בכירי הכלכלה, ומהם ניתן להבין שהם לא דוחים על הסף הטלת מגבלות תנועה וריחוק חברתי כמו בעבר כשציירו תרחישים שונים להתפרצות מחודשת של הקורונה על הווריאנטים השונים שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצחיק, אם החוב שלהם הוא לא יכול לזוז
    בנגלי 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להעלות רבית ולא להפסיק להדפיס כסף הרכבת דוהרת עד שהמסילה נגמרת
    סגור