השוק

אילון מאסק יפשוט רגל? כך סיבכה אותו ספייס X

על פי הדיווחים אילון מאסק אמר שחברת החלל שלו עומדת בפני 'סכנת פשיטת רגל' בשל היעדר התקדמות בבניית מנוע ספינת Starship עליו הושקעו סכומי עתק
כפיר אדר |  5
אילון מאסק (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)
אילון מאסק חושש? האיש העשיר בעולם אמר לעובדי SpaceX כי חוסר התקדמות בייצור המנועים יוצר "סיכון לפשיטת רגל". הוא הביע את הדאגה לגבי מנועי הראפטור בתזכיר כלל החברה ביום שישי, דיווח CNBC. מאסק אמר שייצור המנוע נמצא בפיגור ומעכב את ההתקדמות של Starship ו-Starlink עליהם הושקעו סכומי עתק.
על פי הדיווחים, מנכ"ל SpaceX, אילון מאסק, אמר בתזכיר החברה שתוכנית הראפטור שלה ב"משבר" והביע דעה שהיא מהווה איום גדול על מיזם החלל. מאסק הבהיר כי הוא כועס על חוסר ההתקדמות במנועי הראפטור המניעים את רקטת הספינה שלו, ההצהרות הגיעו דווקא אחרי שגרף מיליארד דולר ממכירת מניות טסלה.
 
"אנו עומדים בפני סיכון אמיתי לפשיטת רגל אם לא נוכל לעמוד בקצב להניע את הטיסה של Starship של לפחות פעם בשבועיים בשנה הבאה", אמר מאסק, לפי הדו"ח של CNBC. יש לציין כי SpaceX לא הגיבה לבקשת תגובה מאת Insider, אך מאסק הגיב בטוויטר. הוא אמר שהוא עובד על תיקון הבעיה.
מאסק התמודד בעבר עם אפשרות של פשיטת רגל. המנכ"ל אמר כי מיזם עסקי אחר, טסלה, היה במרחק של חודש בלבד מפשיטת רגל כשהגביר את ייצור הדגם 3 מ-2017 ל-2019. בעוד ש-SpaceX נחשבת לחברה הפרטית השנייה בעלות הערך בעולם, הצלחת ייצור מנוע הראפטור שלה מייצגת חלק מכריע מהעתיד שלה, כולל התוכנית של מאסק לאכלס את מאדים.
SpaceX מפתחת את רקטת ה-Starship שלה כדי לשגר אנשים ומטענים למאדים ולירח, ו-Starship תזדקק ל-39 מנועי ראפטור כדי להניע אותה לשיגור מסלולי, כך דיווחה CNBC. החברה בדקה את הרקטה רק בטיסות קצרות במתקן שלה בטקסס. מאסק אמר בנובמבר ש-SpaceX תכננה לשגר את ספינת הכוכבים למסלול עד ינואר או פברואר, אך נראה כי ייצור מנועי ראפטור בפיגור.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הוא לא יפשוט רגל לעולם
    בוננזה 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לו מספיק כסף אישי. די עם הכותרות האלו. במקסימום חברה שבבעלותו תפשוט רגל ועליו זה לא ישפיע. תבינו כשיש לאדם חברה שפושטת רגל הכסף האישי שלו לא קשור לזה.
    סגור
  • 4.
    תודה רבה על הכותרת המטעה
    אביב 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתר מעפן
    סגור
  • 3.
    מאסק אדם זחוח ולא נעים!
    ובכן... 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ואיך מבטאים את השם של בנו שמשלם על היהירות של האב..
    סגור
  • 2.
    יום אחד הוא הכי עשיר בעולם, יום שני הוא פושט רגל
    בנגלי 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא משעמם צעד הבא למכור גלידה האנדרי
    סגור
  • 1.
    איילון מאסק יודע איך להניע אנשים
    פיני 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבחור גאון רחוק שנות אור מהכותרת של הכתבה
    סגור