השוק

מנותקת מהמציאות? פיוצ'ר מיט תנסה לגייס סכום עתק

החברה שעוסקת בייצור של בשר מתורבת החלה בסבב גיוס מול שורה של משקיעים במטרה להשיג 320 מיליון דולר לפי שווי של 600 מיליון דולר, חלקם משקיעים קיימים אך הדרישה שלה היא לשווי גבוה במיוחד מה שמעלה חשש שהחברה תיאלץ להפחית את השווי
ניצן כהן | 
מייסדי פיוצר מיט (צילום דודי מוסקוביץ)
חברת פיוצ'ר מיט מרחובות שעוסקת בייצור בשר המתורבת יוצאת לסבב גיוס של 320 מיליון דולר שמשקף לחברה שווי חברה של 600 מיליון דולר לפני הכסף וכ-900 מיליון דולר אחרי הכסף. הגיוס מתבצע מול משקיעים שחלקם השתתפו בסבבים קודמים אך בשוק ההון אומרים כי מדובר בשווי גבוה מידי ולכן יש דרישה בשוק ההון להפחית את השווי שמרחיק כרגע משקיעים מוסדיים ישראלים.
יש לציין כי תחום הפודטק הוא תחום מתפתח ונחשב לעתיד ענף המזון אך גם גם במקרה הזה, שווי החברה גבוה מידי ואפילו (יש שאומרים) מנותק מהמציאות. החשש בשוק ההון, הוא שאם החברה תצליח לגייס לפי השווי הגבוה היא תקבע תג מחיר לכל הענף שעדיין נמצא בשלבים מוקדמים שלו כשלא ברור עד כמה השוק יכול לקלוט את המוצרים שלהם ובטח בדרך שתצדיק שווי גבוה כל כך.
 
בכל מקרה, גורמים המקורבים לחברה טוענים שבסבב הגיוס הזה ישתתפו שתי חברות מזון מהגדולות בארה"ב (טייסון פודס וארתור דניאלס) מה שאמור לעשות את החיים קלים יותר לחברה בשל העובדה כי אם החברה תצליח לעמוד ביעדים שמוצבים בפניה יהיה לה קל יותר לעבור לשלב השיווק וההפצה באמצעות הגורמים החזקים בענף.
גורמים המקורבים לחברה אומרים כי תמורת הגיוס תופנה, בין היתר, לבניית מפעל בארה"ב שמיועד לייצר מוצרים שמיועדים לציבור הרחב במחירים שווים לכל נפש. כלומר ייצור המוני שאמור להתחיל בשנה הקרובה לכשיתקבל אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA).
יש לציין כי מאז הוקמה החברה היא גייסה כ-40 מיליון דולר בלבד ולכן הגיוס שאליו היא יוצאת היום הוא שאפתני ומזכיר ימים בהם חברות טכנולוגיה (בועת שנות ה-2000) גייסו סכומים מופרכים לפי שוויים מופרכים ושיווקו חלומות שהתפוצצו בזה אחר זה. מובן שלא בטוח שזה הסיפור כאן אבל מבול הגיוסים שהיה בשנתיים האחרונות בחברות טכנולוגיה שונות עם חלומות גדולים ושוויים מפוצצים מעלים את החשש בקרב המשקיעים בשוק ההון, בטח אלה שמשקיעים בחברות עתירות סיכון, שיש כאן ניצול של עודפי מזומנים, ריבית אפסית ותיאבון מוגבר לסיכון על ידי חברות חלום שהן למעשה השקעה בינארית - או שהצלחת והרווחת הרבה כסף, או שהכסף יגמר תגלה שאתה בלי כלום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה