השוק

אלביט מערכות סוגרת שנה עם עסקה גדולה

החברה, בניהולו של בצלאל מכליס, זכתה בחוזה לאספקת מערכות יבשתיות עבור לקוח בינלאומי. אלביט מערכות, שבשליטת משפחת פדרמן, נסחרת לפי שווי של כ-23.8 מיליארד שקל
איתמר כהן | 
בצלאל מכליס (צילום ישראל סאן)
חברת אלביט מערכות, המנוהלת על ידי בצלאל (בוצי) מכליס, הודיעה היום (רביעי) כי זכתה בחוזה בסך 350 מיליון דולר לאספקת מערך של מערכות יבשתיות עבור לקוח בינלאומי. החוזה צפוי להתבצע במהלך תקופה של שלוש שנים.
עסקה זו מצטרפת לשני חוזים שעליהם חתמה אלביט מערכות בחודש שעבר: עסקה של 100 מיליון דולר לאספקת מערכות ללוחמה אלקטרונית לחיל הים המלכותי הבריטי, ועסקת היצוא הראשונה לתותח האוטומטי סיגמה בהיקף של 106 מיליון דולר.
מכליס מסר כי "אנו עדים לצמיחה בדרישה בתחום מערכות היבשה, על רקע גידול בביקוש מצד כוחות ביטחון לאמץ יכולות רשתיות מתוחכמות, אשר מגבירות את יעילות המשימה ומפחיתות את הנזק האגבי-סביבתי, בעוד הן משפרות את היעילות הכלכלית".
 
אלביט מערכות, שבשליטת משפחת פדרמן, נסחרת בבורסות תל אביב ונאסד"ק לפי שווי של כ-23.8 מיליארד שקל. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי של השנה בכ-1.36 מיליארד דולר - גידול של כ-20% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. הרווח הנקי הסתכם ב-92 מיליון דולר, לעומת 17 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
צבר ההזמנות של אלביט מערכות, נכון לתום הרבעון השלישי של השנה, הסתכם ב-13.6 מיליארד דולר, כאשר כ-72% מההזמנות מיועדות למכירה ללקוחות מחוץ לישראל, וכ-40% מצבר ההזמנות מיועד לביצוע ברבעון האחרון של השנה ובמהלך 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה