השוק

אדאון אופטיקס השלימה גיוס של 12 מיליון דולר

הגיוס בוצע מ-AP פרטנרס ויאפשר את המסחור וההפצה של הפיתוח של החברה שעשויות להנגיש את עדשות המוליטיפוקל למוצר שהוא כמעט מוצר מדף; אדאון מעוניינת להיכנס לשוק שמוערך במכירות של 10 מיליארד דולר בשנה
ניצן כהן | 
אמיר ארליכמן וחיים אנגלר (צילום טל כהן)
הסטארט אפ Addon Optics השלים גיוס של 12 מיליון דולר מקרן AP Partners. הגיוס ישמש להקמת מערך ההפצה והמסחור של המוצר של החברה שהוא למעשה שילוב בין שתי עדשות שהופכות את עדשות המולטיפוקל ל"כמעט מוצר מדף".
החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת שילוב של עדשת מדף רגילה עם עדשה גמישה והפיכתן לעדשת מולטיפוקל מלאה באיכות גבוהה. בסך הכל לאחר הגיוס הנוכחי, משלימה החברה גיוסים של 20 מיליון דולר. 
Addon Optics, הממוקמת בקדימה-צורן, הוקמה ב-2016 על ידי אמיר ארליכמן (מנכ"ל) וחיים אנגלר על בסיס טכנולוגיה שהשניים פיתחו יחד עם פרופסור יואל אריאלי, ראש החוג להנדסת אלקטרו-אופטיקה במרכז האקדמי "לב" שבירושלים.
ארליכמן הוא יזם ואנג'ל בעל ניסיון רב בניהול חברות היי-טק. בין השאר, שימש כיו"ר פעיל בחברת Kasamba שנמכרה ל-Liveperson; היה שותף בכיר בקרן ההון סיכון הישראלית "יוזמה" ובנקאי השקעות ב"ליהמן ברדרס". אנגלר הוא יזם סדרתי בעל ניסיון של 30 שנה בתעשיית ההיי-טק. בין השאר, ייסד את Code Red שמתמחה בניהול ואבטחת רשתות Wi-Fi רחבות ושימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה במשך 20 שנה.
למעשה Addon Optics פיתחה טכנולוגיה משבשת המאפשרת שילוב של עדשת מדף חד-מוקדית (עדשה רגילה) עם עדשה גמישה אשר הופך אותה לעדשת מולטיפוקל איכותית, וכל זאת באמצעות מכונה בגודל של תנור ביתי ובהשקעה הונית נמוכה. עדשות מולטיפוקל הן עדשות שמותאמות למספר טווחי ראייה - רחוק, קרוב ומרחק ביניים כשהיתרון שלהן הוא שהן מבטלות את הצורך בהחלפה בין מספר זוגות משקפיים לשימושים שונים, ולכן הן מהוות ברירת מחדל לכל הסובלים מבעיות ראייה, בעיקר מגיל 40 ומעלה. גודל השוק העולמי של עדשות המולטיפוקל עומד על כ-10 מיליארד דולר.
הטכנולוגיה של Addon Optics היא היא למעשה בתהליך ייצור העדשות שנעשה תוך שימוש בציוד בגודל מאוד מצומצם, בתהליך פשוט, מהיר וזול באופן יחסי, ובשיטה ידידותית לסביבה. שיטת ייצור חדשנית זו מאפשרת גם פריצות דרך בתהליך ההפצה של העדשות, הוזלה של עלויות ייצור של עדשות מולטיפוקל וקיצור זמני אספקה.
הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה להתחיל בתהליך מסחור הטכנולוגיה ובניית מערכי הפצה, שיווק ומכירה, כמו גם לחזק את מערך התפעול ושרשרת האספקה על מנת לעמוד בביקוש מגורמים אסטרטגיים עימם משתפת החברה פעולה. החברה מעסיקה כ-20 עובדים, ובכוונתה לגייס בשנה הקרובה עובדים נוספים לצורך התרחבות בינלאומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה