השוק

תכנית ענק להקלות ברגולציה אושרה: כמה כסף יחסך?

השרים הציגו תכנית ענק שלטענתם תחסוך יותר ממיליארד שקל לציבור ויותר ממיליון ימי המתנה. ליברמן: "זו בדיוק השעה להפחית את הנטל על העסקים והמשק הישראלי"
מערכת ice |  1
אביגדור ליברמן, נפתלי בנט (צילום פייסבוק/אביגדור ליברמן, פלאש90/ יונתן סינדל)
הממשלה אישרה היום (ראשון) תכנית מקיפה להקלות ברגולציה לעסקים ולאזרח. הקלות אלו יחסכו יחד כ-1.16 מיליארד שקל בשנה למשק הישראלי, ולמעלה ממיליון ימי המתנה לאישורים. המתווה, שקיבל את השם "ניקיון אביב", הוא מהלך ממשלתי בהובלה משותפת של ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר המשפטים, גדעון סער, שר האוצר, אביגדור ליברמן, וסגן השר במשרד רה"מ, אביר קארה.
מדובר במהלך אשר קובע מסלול מרוכז ומהיר ליישום מדיניות של הפחתת נטל רגולטורי. ההחלטה מגדירה רשימה של 30 פריטים ואת לוחות הזמנים לעבודה עליהם, החל משלב גיבושם במשרד הממשלתי הרלוונטי ופרסומם להערות הציבור, דרך הכנתם במשרד המשפטים ועד להנחתם על שולחן הכנסת (או אישורם על ידי השרים).
יוזמי הרפורמה הציגו שורה של הקלות בכמה תחומים, הקלות ישירות לאזרחים, כגון: ביטול חובת התקנת מערכת להתראה על שיכחת ילדים, מעבר לחיסון לכלבים מדי שנתיים במקום מדי שנה, ביטול חובה לקבלת רישיון לכריתת עצים בחצרות פרטיות. 
 
הקלות לשיפור סביבה עסקית, כגון: ביטול דרישה לתרגום תקנון עבור חברה זרה. הקלות בתחום הייבוא והייצוא, כגון: הרחבת ההכרה לייבוא ציוד רפואי במסלול ירוק ל-14 מדינות איחוד נוספות. הקלות ישירות על בעלי מקצועות, כגון: צמצום בחינות שמאי המקרקעין.
הקלות ישירות על התעשייה, כגון: יצירת מסלול מהיר לאישור תכנוני של חיבור מפעלים לתשתית חלוקת גז. הקלות על מפעלי מזון קטנים, וכן הקלות רוחביות שונות, כגון: התאמת דרישות הגנה מאש בתחום הכיבוי והגילוי לתקנים האמריקאים של ה-NFPA.
ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ממשיכים להקל על הציבור, ופותחים פקק נוסף בבירוקרטיה. אישרנו בבת אחת כ-30 מהלכים להפחתת רגולציה עודפת במגוון רחב של תחומים. זו רפורמה משמעותית שתשפיע על הכיס ועל הזמן היקר של האזרחים ובעלי העסקים בישראל. מדובר בצעד נוסף מתוך מגוון פעולות שנקטנו להקל בנטל הרגולציה מאז הקמת הממשלה, וזה יימשך במהלכים נוספים שרשות הרגולציה ומשרדי הממשלה יובילו בחודשים הקרובים".
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אנחנו ממשיכים בשיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה וזאת במטרה להקל על אזרחי ישראל. בייחוד לאור התפרצות משבר הקורונה ווריאנט האומיקרון החדש, זו בדיוק השעה להפחית את הנטל על העסקים והמשק הישראלי. ההקלות ברגולציה שאנחנו מעבירים היום נוגעות במגוון תחומים ויקלו על עסקים קטנים ובינוניים בהתנהלות מול המדינה ויחסכו למשק כמיליארד שקל".
 
שר המשפטים, גדעון סער: "הקלה דרמטית ומשמעותית בנטל הבירוקרטי בישראל היא מהלך הכרחי, במיוחד לנוכח משבר הקורונה. החלטת הממשלה מבטאת עשייה ממשלתית רוחבית ויסודית שתהיה לטובת כל אחד מאזרחי המדינה. משרד המשפטים בראשותי ימשיך להוביל מהלכים לתיקון חקיקה ותקנות שיביאו לצמיחת המשק ולקידום העסקים בישראל. אני מודה למחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט כלכלי) במשרד המשפטים על העבודה המאומצת בנושא זה".
סגן השר במשרד רה"מ, אביר קארה: "כחלק מהעבודה המאומצת של משרד ראש הממשלה ובשיתוף פעולה עם כל המשרדים, אנחנו מובילים תכנית 'ניקיון אביב' שמאפשרת לממשלה ולמשרדים להיפרד במהירות מתקנות וחוקים שמייצרים בירוקרטיה עודפת. מהלך פורץ דרך שמבטא את רוחה של הממשלה הנוכחית - הפחתת נטל הבירוקרטיה. העסקים, האזרחים והשטח ירגישו את ההקלה תוך חודשים. זהו עוד צעד בדרך להקל על החיים של האזרחים ולהביא את ישראל למקומות הראשונים בעולם בקלות בעשיית עסקים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק המלצות או החלטות תקפות?
    ש.א. 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כוונות?, מחשבות רחשי לב?או המלצות תקפות? המבטלות הצורך ברישיון לכריתת עצים בחצר ביתי שנטעתי במו ידיי לפני 35 שנה לצורך בניה( וחלקם להחלפה בעצי נוי פחות מלכלכים)
    סגור