השוק

וורן באפט חוגג: זה מה שהרוויח מהזינוק של אפל

חגיגות מניית אפל הגיעו כצפוי גם לברקשייר האת'ווי ולבעלים, שסיכמו צמיחת מניות בשווי של מיליארדים אחרי העליה המזהירה של מניית אפל והדו"חות החזקים שהציגה. זה הסכום שצמחו בו אחזקות ברקשייר 
מערכת ice |  1
וורן באפט (צילום טוויטר/ וורן באפט, pixabay)
וורן באפט יכול להיות מבסוט בסוף השבוע הזה, אחרי זינוק מניית אפל. שווי אחזקותיה של ברקשייר האת'וויי באפל גדל בסכום דמיוני של כ-9.8 מיליארד דולר ביום שישי, כאשר מניית אפל עלתה בכמעט 7% אחרי שפרסמה דו"ח רווחים חזק במיוחד.
אפל דיווחה על רווחי רבעון דצמבר ביום חמישי, ולפיו רשמה הכנסות של כמעט 124 מיליארד דולר במכירות וצמיחה חזקה במכירות בכל קו מוצרים מלבד האייפד. המשקיעים נראו נלהבים במיוחד מהערותיו של המנכ"ל טים קוק לפיהן כאבי הראש של שרשרת האספקה ​​משתפרים.
ברקשייר האת'וויי החלה לצבור ממניות אפל ב-2016 וכעת היא מחזיקה ב-887,136,000 מניות של יצרנית האייפון, יותר מ-5% מהמניות של אפל, כך לפי דיווח של ה-CNBC.
באפט היה אחד התומכים הגדולים ביותר של אפל מאז 2016, אם כי בתחילה הוא ראה בהשקעות טכנולוגיות גבוהות מסוכנות מדי עבור ברקשייר האת'וויי לפני שהחל לקנות מניות של אפל. אפל מהווה כעת יותר מ-40% מתיק ההשקעות של ברקשייר האת'וויי.
אפל מנפיקה דיבידנדים קבועים, עובדה שקורצת לבאפט במיוחד בבחירה להשקיע במניות החברה. כזכור, אפל חשפה את שאיפותיה בין חמישי לשישי כאשר המנכ"ל טים קוק דן בהרחבת אפליקציות המציאות הרבודה של החברה, מה שגרם לתגובת משקיעים חזקה ולזינוק במנייה של ענקית הטכנולוגיה בכ-8% אחרי המסחר.
לחברה יש 14,000 אפליקציות AR ב-App Store שלה, וקוק הציע שהמספר הזה יעלה עם השקעה נוספת. "אנחנו רואים הרבה פוטנציאל במרחב הזה ומשקיעים בהתאם", אמר קוק, בתגובה לשאלה לגבי תוכניותיה למטאוורס, מונח רחב שמתייחס בדרך כלל לסביבות עולם וירטואלי משותפות שאנשים יכולים לגשת אליהן דרך האינטרנט.
 
האנליסט של אפל מינג-צ'י קואו ובלומברג דיווחו שאפל מתכננת להציג אוזניות AR עד השנה או השנה הבאה עם משקפיים שיגיעו בהמשך. אפל עדיין לא הכירה בפומבי בתוכניות הללו. הערותיו של קוק ביום חמישי, והערכות רווח ומכירות רבעוניות, עזרו להעלות את מלאי אפל בכמעט 5% במסחר לאחר שעות העבודה.
על פי הדוח שפורסם, ההכנסות משירותים של אפל זינקו ב-24% ל-19.5 מיליארד דולר ברבעון החגים שזה עתה הסתיים, ועלו על הערכות האנליסטים של 18.6 מיליארד דולר. החברה הוסיפה 785 מיליון מנויים לקומץ השירותים בתשלום שלה כמו הזרמת מוזיקה ומשחקים, עלייה מ-620 מיליון שנה לפני ו-745 מיליון ברבעון שעבר.
וככל שהשירותים והמנויים גדלו, שולי הרווח הגולמי של אפל קפצו מעל 40%, וזכו לשבחים מצד אנליסטים. שירותים הקשורים למטאברס כמו אפליקציות AR, עלולים להעיף את תמהיל ההכנסות של אפל, אמר האנליסט ניל שאה מ-Counterpoint Research.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מזל טוב הגם ולך עד 120 (ל"ת)
    מישראלים וישראליות 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור