השוק

וורן באפט מתייאש ובורח מטבע, מה הסיבה לכך?

המיליארדר וורן באפט שנחשב לכהן הגדול של ההשקעות, מכר את כל המניות שלו ב'טבע'. מדוע התאכזב מחברת התרופות הישראלית?
מערכת ice |  1
וורן באפט, חברת טבע (צילום ויקיפדיה, יוטיוב/ International Trade Administration)
ברקשייר האת'וויי, חברת ההשקעות הידועה של המיליארדר וורן באפט, הודיעה אתמול לרשות לניירות ערך באמריקה כי היא יצאה סופית מחברת התרופות "טבע", לאחר שמכרה בה את מניותיה הנותרות.
ברקשייר האת'וויי החזקיה עד כה בענקית התרופות הישראלית 42.8 מיליון מניות ששוות בסך הכל סכום של כ-416 מיליון דולר.
דריסת הרגל הראשונה של באפט בטבע, הייתה בשנת 2017, כאשר קאר שולץ נכנס לתפקיד מנכ"ל החברה. מאז ידעה מנייתו בחברה עליות וירידות, ובשיאה עמדה על שווי של כמיליארד דולר. אך לאחר שספג מהן מספר הפסדים, החליט באפט למכור את המניות.
 
כמובן שאין צורך לדאוג ל-"אורקל מאומהה", שחגג לאחרונה אחרי זינוק מניית אפל. שווי אחזקותיה של ברקשייר האת'וויי באפל גדל לפני כחודש בסכום דמיוני של כ-9.8 מיליארד דולר, כאשר מניית אפל עלתה בכמעט 7% אחרי שפרסמה דו"ח רווחים חזק במיוחד. אפל דיווחה על רווחי רבעון דצמבר, ולפיו רשמה הכנסות של כמעט 124 מיליארד דולר במכירות וצמיחה חזקה במכירות בכל קו מוצרים מלבד האייפד. המשקיעים נראו נלהבים במיוחד מהערותיו של המנכ"ל טים קוק לפיהן כאבי הראש של שרשרת האספקה ​​משתפרים.
ברקשייר האת'וויי החלה לצבור ממניות אפל ב-2016 וכעת היא מחזיקה ב-887,136,000 מניות של יצרנית האייפון, יותר מ-5% מהמניות של אפל, כך לפי דיווח של ה-CNBC. באפט היה אחד התומכים הגדולים ביותר של אפל מאז 2016, אם כי בתחילה הוא ראה בהשקעות טכנולוגיות גבוהות מסוכנות מדי עבור ברקשייר האת'וויי לפני שהחל לקנות מניות של אפל. אפל מהווה כעת יותר מ-40% מתיק ההשקעות של ברקשייר האת'וויי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מונע נוגדי כאבים
    אופיאטרון 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי כי הוא לא כ"כ אוהב חברות שהחלו לשווק אופיאטים בדרכים לא דרכים...
    סגור