השוק

טירוף הנדל"ן: בכמה התייקרו הדירות בארץ בשנה האחרונה?

עליות המחירים הגבוהות ביותר נרשמו במחוזות צפון ומרכז שם עלו מחירי הדירות בחודשיים האחרונים ב-2.4%; מחירי הדירות החדשות זינקו בחודשיים האחרונים ב-1%; מחיר דירה ממוצעת בישראל עלה ב-40 אלף שקל ל-1.756 מיליון שקל
ניצן כהן | 
מחירי דירות (צילום פלאש 90/ גיל יערי, pexels)
זה שמחירי הנדל"ן עולים זה ידוע, השאלה הגדולה היא בכמה הם עולים ואם אנחנו מדברים על קצב נטילת משכנתאות של 10 מיליארד שקל מידי חודש הרי שהיום באה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומכניסה אותנו לשוק אליו מיועד הכסף הזה.
בשנה האחרונה עלו מחירי הדירות בישראל ב-11.5%. אם אנחנו מסתכלים על המחירים ביחס למחירים בחודש דצמבר 2020 הרי שאנחנו מגלים שבתל אביב זינקו מחירי הדירות ב-11.1%, בירושלים זינקו המחירים ב-12%, במחוז המרכז זינקו המחירים ב-12.5%, בחיפה זינקו המחירים בקצת יותר מ-10% ובאזור הדרום עלו המחירים ב-10% בדיוק.
 
עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי מחיר דירה ממוצעת בישראל עלה בחודשיים האחרונים ב-40 אלף שקל ונכון לסוף שנת 2021 מחיר דירה ממוצעת עמד על 1.756 מיליון שקל זאת לעומת מחיר דירה ממוצעת של 1.716 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2021.
אם נרד לפילוח עליית המחירים בחודשים נובמבר ודצמבר של 2021 הרי שאז נגלה שמחירי הדירות עלו באותם החודשים ב-1.5% בהשוואה למחירי הדירות בחודשים ספטמבר ואוקטובר של השנה שעברה.
כאן המקום לציין שעל פי נתוני בנק ישראל הרי שאנחנו הולכים למצב בו הממשלה מגדילה את היצע הקרקעות הזמינות לבניה כך שיגיעו בשנה הבאה לרמה של 60 אלף התחלות בניה מידי שנה לעומת 50 אלף כיום. במקביל בנק ישראל הטיל מגבלות על משקיעי הנדל"ן ונראה כי העלאת ריבית תאט מעט את קצב ההסתערות של המשקיעים החלשים יותר על שוק הנדל"ן.
כך או אחרת, לא נראה שמחירי הנדל"ן ירדו בעתיד הנראה לעין אך בבנק הפועלים מעריכים שבטווח של שנה נראה את המחירים נבלמים ולא ממשיכים לעלות בקצבים שאנחנ ורואים כרגע וזה בעיקר בגלל הרגישות של משקיעים רבים (בעיקר החלשים שבהם) לריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה