השוק

בנק ישראל: הלקוחות הכי מרוצים בבנק יהב, אכזבה מלאומי

מבין הבנקים הגדולים הלקוחות של בנק מזרחי טפחות הכי מרוצים; בבנק ישראל אומרים כי לקוחות בנק לאומי המאוכזבים ביותר משירותי הבנקאות שמקבלים; הבנק; הבינלאומי מוביל במדד השירות בסניפים; הדירוג המלא
ניצן כהן |  16
בנק ישראל מגביל את הבנקים בגביית עמלות פירעון מוקדם (צילום רמי זרניגר, יוסי זלינגר, יחצ גדי דגון, יחצ-אבשלום ששוני , אורן דאי)
סקר שביעות הרצון שעורך בנק ישראל בקרב לקוחות הבנקים מהבנק שבו מתנהל החשבון שלהם מגלה שבנק יהב מוביל בסקר שביעות הרצון של הלקוחות כשלאחריו נמצא בנק בנק מזרחי טפחות. במקום השלישי בסקר שביעות הרצון נמצא בנק מרכנתיל ובמקום הרביעי נמצא בנק דיסקונט. במקום החמישי נמצא הבנק הבינלאומי ובמקום השישי נמצא בנק הפועלים.
במקום האחרון והמאכזב נמצא בנק לאומי שהידרדר השנה בסקר שביעות הרצון של הלקוחות ובעוד 54% מלקוחות לאומי דיווחו בשנת 2019 שהם שבעי רצון מהבנק, הידרדר המספר הזה לרמה של 51%.
 
באשר לדירוג עצמו. בעוד בנק יהב הוא בנק קטן וגמיש יותר, הרי שהלקוחות שלו מרוצים יותר ולאחריו נמצא בנק מזרחי טפחות שמנסה לשים את השירות בראש סדר העדיפויות שלו ולכן פיתח מוצר היברידי של בנקאות בסניף עם בנקאות ישירה ודיגיטלית. בנק הפועלים הוא הבנק הגדול במדינה ומכאן החיכוך שלו עם מגוון רחב יותר באוכלוסיה גדול יותר ולכן סביר להניח שחלק מהלקוחות אינם שבעי רצון מהשירות שניתן להם.
יחד עם זאת, בנק הפועלים נמצא בשיאו של תהליך שמשנה את דרך מתן השירות שלו ובעוד נסגרים סניפים של הבנק, הוא מנסה להרחיב את השירותים הדיגיטליים ללקוחות והתהליך הזה מורכב מאוד ולכן ניתן להניח שבשנים הבאות הבנק ישפר את מעמדו וככל שהלקוחות יתרגלו לעשות שימוש רחב יותר באמצעים האלטרנטיביים שהבנק מעמיד להם.
הבנק הבינלאומי הוא אחד המעניינים בתהליך הזה. הבינלאומי נחשב לבנק קטן אך מרכזי בכל הנוגע לפעילות בשוק ההון ופעילות פיננסית מורכבת ולכן נראה שלקוחות שאינם זקוקים לשירותים האלה אינם מנצלים את העוצמה שלו בשירותים האלה.
כך או אחרת, הבינלאומי עצמו עובר בתקופה האחרונה תהליך הנגשה של שירותים ללקוחות שלו ולכן ההערכה היא שככל שהבינלאומי ישקף טוב יותר ללקוחות את היכולות שלו, הם גם יוכלו לעשות שימוש מושכל יותר בשירותים האלה ושביעות הרצון שלהם תגדל. במדד השירות בסניפים, אגב, הבנק הבינלאומי מוביל את דירוג שביעות הרצון של הלקוחות.
סקר שביעות הרצון של לקוחות הבנקים מהמערכת הוא חשוב מאוד לפיקוח על הבנקים שעושה שימוש בסקר הזה, בין היתר, להבין עד כמה השירותים הבנקאיים (בטח הבסיסיים) אבל לא רק, נגישים לציבור הרחב כך שהחיים הכלכליים במאה ה-21 יהיו קלים יותר, נגישים יותר ודיגיטליים יותר ומתוצאות הסקר הזה אף ניתן לטייב את השירות הבנקאי שהוא הכרחי לקיום חיים כלכליים תקינים במאה ה-21.
נתון שכדאי לשים אליו לב במערכת הבנקאית הוא העובדה ש-8% מלקוחות הבנקים דיווחו על יחס מזלזל שקיבלו בסניפים וזה המון. צריך לזכור שאמנם אין לפיקוח על הבנקים מה לעשות עם "יחס מזלזל" אבל בעידן של תחרות שהולכת ומתגברת במערכת הבנקאית, טוב יעשו הבנקים אם ידריכו את העובדים בסניפים שלא לזלזל בלקוחות בעיקר בגלל שהימים בהם פקידי הבנק חשבו שהם מס הכנסה נגמרו והלקוח יכול פשוט לעבור בנק ולנצל את הרפורמות שגיבש בנק ישראל כדי לעבור בנק.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    בנק לאומי נורא
    שלומי 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניהלתי חו של אימי עד שנפטרה והסניף נחזיק סכום ענק ללא תשלום ריבית כי הפיקדון הקודם הסתיים ול א הודיעו לו ולא חידשו אותו ) סה מופיע בדוח חריגים שלהם כל יו) להרוויח שלא ביושר ממי שאינו יכול לעשות דבר ,הכסף שבוי אצלם . ר סניף דיזינכוף תל אביב סיפורים והמצאות מדומיינות לסיבה יש להם. לי יש הוכחות כתובות וגם לםי החוק ה הפסיקה העניפה בתחום וכמוב ניו אמ ורים אבל יש חוקים ותקנות ואחריות הבנק כלפי הלוח תקנות מאד ברורות לצד הלקוח במקרים כאלה . פני.י לפניות הציבור ואני אפנה עכשיו לתביעות קטנות. שאקבל את הכסף סה"כ כ-10000 שח ריבית בכסף שהם הלוו ונהנו מהכנסות מבלי לשלם לבעל הכסף שיהייה פסק דין אפרסם אותו שערורייה
    סגור
  • 13.
    נק לאומי נורא (ל"ת)
    שלומי 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    שביעות רצון מבנק יהב
    איתן 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודע מי השתתף בסקר, כלקוח בנק יהב מאוד לא מרוצה. אין התאמה בין שעות הזמנת התור לקבלת השירות.
    סגור
  • 11.
    בנק יהב רחוב הילל ירושלים פקידות רשימות מרושעות (ל"ת)
    שולמית 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    גועל נפש של פקידות בהילל ירושלים ביהב (ל"ת)
    ללי 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    האנשים בבנק יהב ברחוב הלל פשוט רשעים
    שולמית 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באתי עם אמי המבוגרת שרצתה לעשות פעולות העברה.התיחסו באופן מחפיר וטענו שהיא לא יודעת מה היא רוצה וסגרו את כל האשראי הישראכרט.הכל.פשוט כלבות יושבות שם
    סגור
  • 8.
    יהב רשעים (ל"ת)
    שולמית 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מעניין את מי שואלים
    קובי 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יש לי חשבון גם בבנק לאומי וגם בפועלים ואני מאוד מאוד מרוצה משתמש בשירותים הדיגיטליים מלא ואני מאוד לא מתחבר לכתבה חבל שלא התקשרו אלי בסקר. ;)
    סגור
  • 6.
    ישר כוח
    דוד 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין כמו בנק יהב.שירות ויחסי אנוש מעולים.צוות מקצוען.ככה צריך לשרת לקוח.בהרבה סבלנות.תודה לצוות העובדים.
    סגור
  • 5.
    בנק לאומי
    רענן 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בבנק לאומי רמת השירות שואפת לאפס לא מעניין אותם הלקוח ולכן ממצליץ להתנתק מהם כמה שיותר מהר
    סגור
  • 4.
    לאומי הכי גרוע שיש. אפס שרות ומענה. (ל"ת)
    לקוח עצבני 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 3.
    לאומי
    חיים 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למי שיש טיפת שכל יברח מבנק לאומי. מנוהל על ידי טיפשים בסניפים שעושים נזקים. עם שכל של אפרוח
    סגור
  • 2.
    ש
    שרון 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק מזרחי מ"ס 1
    סגור
  • 1.
    עוד פעם יהב מקום ראשון?
    יודע לספור 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אז 2 - 0 (זירו) ליהב...
    סגור
  • לא מבין את מי שואלים....
    לקוח 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מכיר מרוצה אחד ביהב. בנק ששייך לימי הביניים. כנראה שאלו לקוחות שנפטרו כבר...
    סגור
  • לקוח של בנק יהב
    אני 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מרוצה מאוד! לקוח מעל 13 שנה! שירות אנושי אדיב ויעיל.
    סגור