השוק

ארה"ב הכניסה חברה רוסית ראשונה לרשימה השחורה

יצרנית האנטי-וירוס הפופולארית קספרסקי נכנסה יחד עם שתי חברות סיניות לרשימה השחורה של "סכנות לבטחון המדינה" שבה כבר נמצאת וואווי
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין, ג'ו ביידן (צילום ויקיפדיה, CBS News)
צעד חסר תקדים בארה"ב: חברת אבטחת המידע קספרסקי, האחראית על אחד ממוצרי האנטיוירוס הפופולאריים בעולם בעשורים האחרונים, הוכנסה ביום שישי לרשימת ספקיות הציוד והשירותים המוגדרות על ידי נציבות התקשורת הפדרלית (FCC), המקבילה למשרד התקשורת, כאיום על בטחון המדינה של ארה"ב. קספרסקי היא החברה הרוסית הראשונה בהיסטוריה שנכנסת לרשימה הזו.
לצד קספרסקי, נוספו לרשימה גם ספקיות התקשורת הסיניות המובילות, צ'יינה טלקום וצ'יינה מובייל, שכבר נמצאות ברשימות אחרות של משרדים ורשויות בארה"ב כגופים שקשורים לממשל הסיני והצבא האדום ולכן נחשבים למוחרמים בארה"ב. בכך הצטרפו שלוש החברות לספקיות הציוד וואווי ו-ZTE, שנמצאות בה כבר מהשנה שעברה.
 
הנציב, ברנדן קאר, אמר כי הרשימה החדשה "תסייע לאבטח את הרשתות שלנו מאיומים המוצבים על ידי ישויות המגובות על ידי המדינות סין ורוסיה המנסות לשמש לריגול ולהזיק בדרכים אחרות לאינטרסים של אמריקה". עם זאת, הוא דווקא לא הזכיר את הפלישה הרוסית לאוקראינה, המלווה לפי דיווחים במתקפות סייבר רבות נגד מדינות שונות, ואת איומי הנשיא ביידן החוזרים ונשנים מפני ניסיון רוסי לבצע מתקפת סייבר נגד ארה"ב.
קספרסקי נמצאת על הכוונת של ארה"ב עוד מ-2017, אז נחשף כי גורמי מודיעין ישראלי גילו היא מסרה לממשלת רוסיה מידע על פרצת סייבר שסוכנויות הביון האמריקאיות השתמשו בו כדי לרגל אחרי מדינות אחרות. לאחרונה היא ספגה מכה כאשר גרמניה הזהירה את אזרחיה שלא להשתמש בתוכנות האבטחה של החברה מחשש שממשלת רוסיה יכולה לנצל אותן למתקפות סייבר, וכעת כאמור גם אזרחי ארה"ב נקראים להחרים את התוכנות הללו.
החברה הגיבה למהלך באופן זהה לזה שבו הגיבה להודעתה של גרמניה בתחילת החודש, ואמרה כי מדובר במהלך "מאכזב, מבוסס על מניעים פוליטיים ולא מוצדק, ומהווה תגובה על מצב פוליטי יותר מאשר הערכה מקיפה של ישרות מוצרי ושירותי קספרסקי".
שגרירות סין בוושינגטון מסרה בתגובה להוספת החברות הסיניות לרשימה כי נציבות התקשורת "מנצלת לרעה את כוחה של המדינה ותוקפת ברשעות את מפעילות התקשורת הסיניות פעם נוספת ללא כל בסיס עובדתי. על ארה"ב לעצור מיידית את הדיכוי הבלתי הגיוני של חברות סיניות. סין תבצע צעדים הכרחיים כדי להגן בנחישות על הזכויות הלגיטימיות והאינטרסים של חברות סיניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה