השוק

סערת כצמן: טוכמאייר ורוזן בסיבוב של 100 מיליון שקל

מקורבים לקבוצת גזית, קנדה וישראל ולתסבוכת בנורסטאר אומרים ל-ice כי טוכמאייר ורוזן עשו סיבוב של 100 מיליון שקל על כצמן ונותרו עם המניות שלהם בחברה; גזית מתכננת להנפיק את גזית ישראל
ניצן כהן |  1
חיים כצמן, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום יחצ גזית גלוב, יחצ, דן פרץ, vecteez)
גורמים המקורבים לקבוצת כצמן-רוזן-טוכמאייר וגזית גלוב אומרים ל-ice כי המהלך של נורסטאר סוגר לרוזן וטוכמאייר פינה של 100 מיליון שקל ומשאיר אותם עם ההחזקה בנורסטאר.
הגורמים אומרים כי מדובר באחת העסקאות הטובות ביותר של השניים שיקבלו נכס טוב, כפי חלקם, בגזית גלוב (4.5 מיליון מניות גזית כדיבידנד בעיין) בשווי של 130 מיליון שקל, שניתן בנקל לקבל עליהם מחיר טוב בבורסה. יעבירו 30 מיליון שקל לנורסטאר בהנפקת הזכויות ובסופו של דבר יוותר עם אותה החזקה בנורסטאר שתחזיק ב-37% מגזית ועם 100 מיליון שקל במזומן.
 
"קנדה ישראל עשו כאן עסקה טובה מאוד. היא הכניסה 311 מיליון שקל לנורסטאר ותוכל להיפגש עם 100 מיליון שקל ועם אותה החזקה בחברה - זו תשואה לא רעה לסיבוב של כמה חודשים" אמר גורם המעורה בקבוצה.
כאן המקום לציין כי חלוקת הדיווידנד בעין של מניות גזית גלוב תפחית את המסת הנכסים של נורסטאר, דבר שמעורר עד אלף ואחד קשיים אחרים אבל תחזק את נורסטאר שתקבל זריקת מזומנים ותאפשר להציף ערך בגזית עצמה. עוד נחזור לזה.
נזכיר כי נכון להיום גזית גלוב לא יכולה לבצע מהלכים משמעותיים שיכולים בסבירות גבוהה להציף ערך לבעלי המניות בשל מגבלות חוק הריכוזיות. גזית גלוב מעוניינת להנפיק את גזית ישראל שאוחזת בנדל"ן בשווי של 2.5 מיליארד שקל לערך כשבמצב השווקים היום יכולה לקבל מכפילים נאים ולהציף ערך הן לנורסטאר (שנזכיר תחזיק ב-37% מגזית) והן למי שיקבל את המניות היום כדיווידנד בעין.
נחזור לרגע לקשיים: מצב בו נורסטאר מחלקת מניות של גזית כדיווידנד בעין יכול להיחשב על ידי מחזיקי האג"ח של נורסטאר כהפחתת מצבת הנכסים והם יכולים (באופן עקרוני) לבקש את התערבות בית המשפט. למרות זאת, נורסטאר אינה חדלת פירעון והיא תקבל כסף במסגרת הנפקת הזכויות ולכן לא סביר שבית המשפט יתערב במקום הזה. זה לא אומר שלא תהיינה התנגדויות, אבל בכל מקרה לא כאלה שיכולות להביא (בסבירות גבוהה) למעורבות של בית המשפט במהלך.
צריך לזכור דבר נוסף. כל בעלי המניות היום בנורסטאר מקבלים את מניות גזית באופן שוויוני לרבות נורסטאר עצמה מה שמאיין את טענות הקיפוח למינהם כשמה שכן יכול לקרות זה הורדת דירוג של נורסטאר על ידי חברות דירוג האשראי אבל זה כשלעצמו לא יכול (בסבירות גבוהה עם כל ההסתייגויות שניתן להעלות על הדעת) לאיין את העסקה עצמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ריבית עלתה!
    מבין 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנקים בדרך לפרעון מוקדם..... ואז! לא ברק ולא רוזן
    סגור