השוק

ליברמן הורה לרשות החברות למשוך מיליארד שקל מהחברות הממשלתיות

שר האוצר אביגדור ליברמן הורה למנהלת רשות החברות הממשלתיות למשוך דיווידנדים של מיליארד שקל מהחברות הממשלתיות; מדובר בצעד מצוין של משרד האוצר שחוזר לתפקד 
ניצן כהן |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, ויקיפדיה/ דוד שי)
שר האוצר אביגדור ליברמן הורה למנהלת רשות החברות הממשלתיות למשוך מיליארד שקל דיווידנדים מהחברות הממשלתיות. מדובר בצעד מצויין של ליברמן שמחזיר את משרד האוצר לתפקוד תקין. משיכת הכסף מהחברות הממשלתיות תביא אותו לשימוש ציבוריים שלא יבלעו בבטני החברות הללו.
נסביר לרגע את המנגנון ועד כמה חשובה ההחלטה של שר האוצר: עודפי כסף בחברות ממשלתיות נוטים להיעלם. כלומר, לפתע פתאום העובדים מאיימים שאם לא יקבלו נתח מהכסף, הם לא ישחררו אותו. במקרה הטוב יותר החברות הממשלתיות מחליטות על דעת עצמן להרחיב את הפעילות שלהן ולעשות שימוש בעודפי הכסף שנמצאים בקופה.
 
כך או אחרת, הכסף הזה (או יותר נכון העודפים שלו) שייכים לציבור ולכן הם צריכים לחזור לקופה הציבורית שעליה אמון משרד האוצר. הוא בתורו צריך להעביר את הכספים הללו לשימושים שסדר העדיפויות שלהם, נקבע על ידי הממשלה. 
מאחר ועד החלפת הממשלה, לקה משרד האוצר (כמו המשפטים, המשטרה ושאר המשרדים הממשלתיים) בשיתוק שגרם לעודפי המזומנים להיצבר עד כדי שעלולים היו לרדת לטימיון. עכשיו היה מי שהזכיר לשר האוצר כי העודפים האלה צריכים לחזור לציבור, וזה הרים את הכפפה והוציא את ההוראה המתבקשת.
מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות החדשה, הודיעה כי תפעל באופן מיידי לגביית דיווידנדים ועודפים מהחברות הממשלתיות. "היעד לגביית דיבידנד בשנת 2022 יעמוד על לא פחות ממיליארד שקל ממגוון רחב של חברות ממשלתיות", אמרה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כסף של אבא שלו מושחת רוסי (ל"ת)
    חגית 04/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור