השוק

מיקרוסופט בדו"ח חזק: זה הרווח הנקי שרשמה

החברה דיווחה על הכנסות של 49.4 מיליארד דולר, כאשר ההכנסות עלו ב-18%, והרווח מייצג זינוק של 8% משנה לשנה. מיקרוסופט מייחסת חלק מהצמיחה ברבעון הזה לענן, כאשר ההכנסות משרתים ומשירותי ענן עלו ב-29% באופן ספציפי, ו-Microsoft Cloud עלתה ב-32% ל-23.4 מיליארד דולר. ומה קרה למניה?
מערכת ice | 
מיקרוסופט (צילום unsplash, Magma Images)

התוצאות הכספיות של מיקרוסופט בדו"ח הרבעון של 2022 כבר כאן, והחברה מציגה שוב צמיחה דו ספרתית: הכנסות של 49.4 מיליארד דולר ורווח נקי של 16.7 מיליארד דולר. ההכנסות עלו ב-18%, והרווח מייצג זינוק של 8% משנה לשנה. מיקרוסופט מייחסת חלק מהצמיחה ברבעון הזה לענן, כאשר ההכנסות משרתים ומשירותי ענן עלו ב-29% באופן ספציפי, ו-Microsoft Cloud עלתה ב-32% ל-23.4 מיליארד דולר.

היו הרבה סיבות לחשוד שמיקרוסופט עדיין תחייך ברבעון הזה. בעוד שתעשיית המחשבים החלה לרדת משיא המגיפה שלה, היא סימנה את מכירות ה-Chromebook - לא מכונות Microsoft Windows - שהיו אחראיות למכלול הירידה האחרונה. בינתיים, ה-Xbox רק זכתה למכירות הטובות ביותר מזה 11 שנים, כשהיא ניצחה ביעילות את ה-PS5 המוגבלת יחסית לאספקה.
 



נכון, מיקרוסופט טוענת כי עסקי המחשוב ה"יותר אישיים" שלה, כולל Windows ו-Xbox, עלו ב-11% ל-14.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי. הכנסות החומרה של Xbox עלו ב-14%, עם זינוק של 4% להכנסות מתוכן ושירותים של Xbox "המונעת על ידי צמיחה במנויי Xbox Game Pass וכותרים של צד ראשון", לעלייה כוללת של 6% להכנסות ממשחקים ל-3.74 מיליארד דולר. 

לינקדאין עדיין חווה צמיחה דרמטית, עם עלייה של 34 אחוז ברבעון זה, לאחר צמיחה של 37 אחוז, 42 אחוז ו-46 אחוז בשלושת הרבעונים הקודמים, בהתאמה. הרכישה של מיקרוסופט של Activision Blizzard, שאמורה להפוך את מיקרוסופט ל"חברת המשחקים השלישית בגודלה בהכנסות, אחרי Tencent וסוני", לא נכללה ברווחים אלה - העסקה לא צפויה להיסגר עד השנה הבאה.
ברבעון הבא, מיקרוסופט טוענת כי צפויה צמיחה נוספת בהכנסות - אם כי כעת צמיחה חד-ספרתית בחלק מהעסקים - עם "השפעה של כ-110 מיליון דולר על ההכנסות והשפעה מינימלית על הוצאות התפעול" מהמלחמה באוקראינה, והערה כי השבתות הייצור הסיני עשוי להשפיע על חומרת Windows, Surface ו-Xbox. ההכנסות ממשחקים אמורות למעשה לרדת, אמרה סמנכ"לית הכספים של מיקרוסופט, איימי הוד, בגלל "שעות מעורבות נמוכות יותר משנה לשנה, כמו גם היצע קונסולות מוגבל".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה