השוק

מלרן מסכמת רבעון עם תוצאות שיא, בכמה גדלו ההכנסות?

חברת האשראי החוץ בנקאי מדווחת על תוצאות חסרות תקדים ברבעון הראשון של 2022: הכנסות המימון עלו בכ-148% לכ-38.1 מיליון שקל, כנסות המימון ברבעון כללה הכנסות בסך כ-7.9 מיליון שקל 
מערכת ice | 
מואנד ריאן (צילום יונתן בלום)
חברת האשראי החוץ בנקאי מ.ל.ר.ן  פרויקטים ומסחר (מלרן) שבשליטת מואנד ריאן, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2022 המציגות המשך גידול חד ועקבי בתיק האשראי, בהכנסות המימון וברווח הנקי.
הכנסות המימון ברבעון הראשון לשנת 2022 זינקו בכ-148% והסתכמו בכ-38.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-15.3 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2021. הגידול בהכנסות מיוחס לגידול של כ- 113% בהיקף תיק האשראי הממוצע בישראל ברבעון מול הרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הכנסות המימון ברבעון כללה הכנסות בסך כ-7.9 מיליון שקל המיוחסות לפעילות בארה"ב.
 
הכנסות המימון, נטו ברבעון הראשון של שנת 2022  גדלו בכ-155%  לכ-29.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2021. שיעור הכנסות מימון, נטו ברבעון ביחס להכנסות עלה לכ-77.4%, לעומת כ-75.3% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור הרווחיות נבע מהמשך יישום אסטרטגיית גיוון, הוזלה והרחבת מקורות האשראי, בקיזוז חלקי בעיקר עם ירידה בתשואה על תיק הלקוחות.
הרווח לפני מיסים זינק לכ-15.8 מיליון שקל ברבעון, לעומת כ-6.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2022 יותר מהוכפל לכ-11.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נבע מהעלייה החדה בהכנסות המימון, נטו בקיזוז חלקי בעיקר עם גידול בהוצאות הנהלה וכלליות המיוחס בעיקר לעלייה במצבת כוח האדם לצורך תמיכה בצמיחה, בהוצאות המשפטיות כתוצאה מהגידול בהיקף פעילות וכן להוצאות המיוחסות לפעילות לוגאנו בארה”ב.  
ההון העצמי של החברה לסוף הרבעון הראשון של שנת 2022 מסתכם בכ-234.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-113.4 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון 2021, המקביל אשתקד . הגידול בהון, של כ-106%, מיוחס לביצוע הנפקה פרטית של מניות ואופציות לדיסקונט קפיטל בחודש אוקטובר 2021 ולרווחי החברה בתקופת הדוח שנוספו להון בניכוי דיבידנד ששולם.  
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בסך כ-4 מיליון שקל. מועד תשלום הדיבידנד – הינו 14 ביוני 2022.
מואנד ריאן, מנכ"ל מלרן פרויקטים: "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון עם תוצאות שיא הכוללות המשך גידול משמעותי בתיק האשראי, גידול חד בהכנסות המימון ולמעלה מהכפלה של הרווח הנקי. אנו פועלים בסביבה עסקית תומכת שלהערכתנו תישאר כזו גם בעתיד הנראה לעין ופועלים על העת ליישום האסטרטגיה של החברה לגיוון, הוזלה והרחבת מקורות האשראי, כל זאת כחלק מתהליך צמיחתה של החברה ושיפור רווחיותה".
עוד הוסיף: "לאחרונה הוגדלו מסגרות האשראי של החברה לכ- 283 מיליון ש"ח, בוצעה הרחבה פרטית לסדרת אג"ח ג' וסך אגרות החוב הקיימות עומדות על כ- 555 מיליוני ש"ח, החברה הודיעה לאחרונה על בחינת האפשרות לביצוע גיוס אגרות חוב  מסדרה חדשה, סדרה ד' של החברה בריבית משתנה, וכן הודיעה על בחינת האפשרות לגייס הון באמצעות הנפקת מניות רגילות בדרך של הנפקת זכויות. פעולות אלו ייתמכו בהמשך צמיחתה של מלרן.  אנחנו חווים צמיחה גם בפעילותנו בארה"ב באמצעות חברת הבת, לוגאנו, אשר תוצאותיה מאוחדות ברבעון הנוכחי באופן מלא לראשונה ומעריכים כי פעילות זו תמשיך לתרום לחיוב לתוצאות החברה בהמשך. האסטרטגיה העסקית שלנו בשילוב עם היכולת לתת מענה למגזרים מגוונים מביאים לערך מוסף ללקוחות ומתבטאים בשורת הרווח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה