השוק

מכה קשה לשופרסל: הרווח הנקי התרסק ביותר מ-70%

שופרסל מפרסמת דו"ח רבעוני ראשון, כמובן שלא בהפסדים, אך גם לא במגמת צמיחה. בין הדו"ח המקביל אשתקד לדו"ח הנוכחי נרשם קיטון של 7% ובקבוצה מייחסים זאת לעיתוי של חג הפסח
מערכת ice |  3
עופר בלוך מנכ"ל שופרסל (צילום יוסי וייס)
קבוצת שופרסל מפרסמת את הדו"ח הרבעוני הראשון לשנת 2022, ומדווחת כי הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3.5 מיליארד שקלים, בהשוואה לכ-3.8 מיליארד שקלים אשתקד. הקיטון בשיעור של כ-7%, נובע בעיקרו בשל העובדה שהרבעון הראשון אשתקד אופיין בסגר אשר השפיע באופן מהותי על הכנסות הקבוצה וכן בשל עיתוי חג הפסח המאוחר השנה וימי ההיערכות לקראתו אשר התרכזו בעיקרם במהלך הרבעון השני.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-925 מיליון שקלים, המהווים כ-26.4% מההכנסות, בהשוואה לכמיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-27.0% מההכנסות. הקיטון בסך הרווח הגולמי נבע בעיקר מקיטון בהכנסות הקבוצה. שיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות הינו כ-26.4% בהשוואה לכ-27.0% ברבעון המקביל אשתקד, הנובע מעליה בשיעור ההוצאות התפעוליות.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-102 מיליון שקלים המהווים כ-2.9% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-198 מיליון שקלים שהיוו כ-5.3% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-27 מיליון שקלים, המהווים כ-0.8% מההכנסות, בהשוואה לכ-114 מיליון שקלים שהיוו כ-3.0% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, סך הכל מדובר בירידת ענק של כ-76% ברווח הנקי.
 
ה-EBITDA לרבעון הסתכם בכ-316 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-397 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד ומהווים כ-9.0% מסך הכנסות הקבוצה בהשוואה לכ-10.5% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מקיטון ברווח התפעולי. המכירות בסניפים זהים בקבוצה קטנו בשיעור של כ- 8.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הנובע בעיקר מהיחלשות השפעת הקורונה והשפעת הסגר ברבעון הראשון אשתקד ומעיתוי חג הפסח.
רשת Be ממשיכה לשפר את תוצאותיה בהתאם לתכניות העבודה של החברה. הכנסות רשת Be הסתכמו ברבעון הראשון בכ-269 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-216 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, המהווה גידול של כ-25%. 
הרווח התפעולי של רשת Be ברבעון הראשון של שנת 2022 הסתכם  בכ-1מיליון  ש"ח, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. מכירות שופרסל אונליין ברבעון הראשון מהוות כ-21.8% מסך המכירות הקמעונאיות, לעומת כ-22.4% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בנתח מכירות האונליין מסך מכירות החברה נובע בעיקרו מהעובדה שמכירות האונליין ברבעון הראשון אשתקד היו חזקות במיוחד לאור ביקושי שיא שנבעו מההימצאות בסגר. נתח מכירות המותג הפרטי ברבעון הראשון עמד על כ-27.6% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-27.4% ברבעון המקביל אשתקד, המהווה גידול של כ-0.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 
 
רן גוטפריד, יו"ר דירקטוריון שופרסל ועופר בלוך, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו היום: "הרבעון הראשון המשיך את המגמה של יציאה מתקופת הסגרים של הקורונה שאפיינה את השנה שקדמה לה. מכירות החברה שירדו ברבעון הינן תוצאה ישירה של החזרה לשגרה בארץ ובעולם כולו וכן עיתוי חג הפסח שבאו לידי ביטוי בתוצאות. בפרט, ניכרת החזרה לשגרה בציבור ישראלי רחב שחזר לטוס לחו״ל, דבר שמשפיע באופן משמעותי על ההשוואה בין הרבעונים.
החברה ממשיכה בחיזוק ליבת הפעילות בסניפי הרשת וקידום אסטרטגיית הצמיחה שלה, ובראשם פעילות האונליין, רשת Be, פעילות שופרסל עסקים, שופרסל פיננסים, מועדון הלקוחות, המותג הפרטי ועוד. באמצעותם, פועלת החברה לשיפור הצעות הערך שלה לצרכן הישראלי תוך קידום חדשנות ובידול בשוק בו היא פועלת. החברה מבצעת היערכות במסגרת החזרה לשגרה, תוך ביצוע היערכות תפעולית ותהליכי התייעלויות שיאפשרו לה לחזור לשיעורי הרווחיות שאפיינו את הרבעונים הקודמים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    למחוק את הרשת
    רן 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הסופר שאחרי לבוקר התמחייה בארץ.
    סגור
  • 2.
    מחרים
    מולייר 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שופרסל הרשת הכי יקרה ןצריך להחרים אותה פרייאר מי שקונה שם .
    סגור
  • 1.
    יקרנים (ל"ת)
    מיקו 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור