השוק

צחי אבו משלים הנפקה פרטית של 300 מיליון שקל בארי

אחרי שארי נדל"ן איבדה 25% ממחיר השיא שלה בחודש אפריל האחרון, יוצאת ארי נדל"ן להנפקה פרטית של מניות בהיקף כספי גדול של 300 מיליון שקל; איש העסקים צחי אבו רכש מניות ארי ב-117 מיליון שקל ועלה להחזקה של 53% בחברה
ניצן כהן | 
צחי אבו (צילום נוגי צור, סטודיו אברמוביץ)
איש העסקים צחי אבו לוקח את ארי נדל"ן להנפקה פרטית של מניות בהיקף כספי כולל של 300 מיליון שקל. אבו עצמו רכש בהנפקה מניות ב-117 מיליון שקל. העסקה בוצעה במחיר 3.22 שקל למניה מחיר הנמוך בכ-25% ממחיר השיא של המניה בחודש אפריל האחרון, אז היא נסחרה ב-4.24 שקל.
אבו למעשה רכש 36.3 מיליון מניות ארי ב-3.22 שקל למניה ועלה להחזקה של כ-53% מהחברה לעומת החזקה של כ-47% מהחברה לפני הרכישה. נזכיר כי ארי נדל"ן אמנם מחזיקה בקניון ארנה שבמרינה בהרצליה אך היא הופכת להיות זרוע הנדל"ן המניב של אבו שנחשב לאחד מאנשי הנדל"ן הדומיננטיים בשנים האחרונות.
 
ארי נדל"ן שבשליטת צחי אבו מגייסת כאמור, בהנפקת מניות כ-300 מיליון שקל ממוסדיים מובילים ומבעל השליטה בין המוסדיים השתתפו נוקד, מור, כלל ביטוח, ספרה וילין לפידות. צחי אבו השתתף בהיקף של 117מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה, ארי נדלן עוברת להיסחר  בשווי של מעל מיליארד שקל.
נוקד, מור וספרה הפכו לבעלי עניין לאחר העסקה. בעל השליטה צחי אבו השתתף כאמור בהנפקה בהיקף של כ- 117 מיליון שקל. מחיר העסקה סוכם לפי מחיר הבסיס של המניה ביום חמישי האחרון שהיה 3.222 שקל. את העסקה הובילה ווליו בייס חיתום.
לאחרונה השלימה ארי נדל"ן גיוס אג"ח בהיקף של כ544 מיליון שקל במח"מ כ- 4.5 שנים עם שעבוד ראשון על סטאר סנטר אשדוד. כספי ההנפקה מיועדים בין היתר לפירעון חוב בנקאי בהיקף של כ- 380 מיליון שקל ותשלום לרכישת יתרת האחזקות של הפניקס בסטאר אשדוד בשיעור של 25% ובהיקף של 315 מיליון שקל. הסטאר משוערך לפי שמאות בסך של כ- 964 מיליון שקל ועסקת הפניקס מגלמת שווי של 1.26 מיליארד שקל למתחם.
לאחרונה דיווחה החברה על שורה של עסקאות משמעותיות במתחם מחזיקי אשדוד, ביניהן חתימה על מזכר הבנות עם קרן ההשקעות JTLV שמוביל עמיר בירם קבוצת פישר-ברונפמן, זכיינית רשת הרהיטים איקאה בישראל, בחלקים שווים, שישלמו בתמורה סכום כולל של 226 מיליון שקל - המשקף לחברת מחזיקי אשדוד שווי חברה של כ-450 מיליון שקל (48% בבעלות ארי נדל"ן לפני המכירה). בנוסף, דיווחה החברה על חתימה על מזכר הבנות להשכרת שטח של כ- 7,000 מ"ר במתחם לרשת קארפור (Carrefour).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה