השוק

איציק אברכהן חוזר כמנצח: מונה רשמית לתפקיד יו"ר שופרסל

כחמישה חודשים לאחר שהתפטר במפתיע מתפקידו כמנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, שניצח בענק באסיפת בעלי המניות הדרמטית שבחרה בו ובשותפיו לדירקטוריון, נבחר פה אחד לכהן כיו"ר הדירקטוריון החדש
מערכת ice |  1
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל (צילום סיון פרג', freepik)
מנכ"ל שופרסל לשעבר, איציק אברכהן, חוזר אל שופרסל כיו"ר, לאחר שאסיפת בעלי המניות הדרמטית בחרה באברכהן לדירקטור, וכמו כן, גם את ארבעת שותפיו, בדרך להשגת רוח מוחץ, שגם הוביל לבחירתו ליו"ר הדירקטוריון, שהפכה לרשמית היום לאחר שההחלטה התקבלה בפה אחד על ידי חברי הדירקטוריון.
איציק אברכהן, יו"ר שופרסל החדש, מסר: "אני שמח ונרגש לחזור לשופרסל כיו"ר הקבוצה, הממלאת חלק משמעותי מחיי זה יותר מ-20 שנה, והייתה לי הזכות להוביל אותה כמנכ"ל בעשר השנים האחרונות. אני משוכנע שביחד עם המנכ"ל, מנהלי ועובדי הקבוצה המסורים, נעמוד בכל המשימות המורכבות שלפנינו. אני מודה לחברי הדירקטוריון על האמון שניתן בי ומצפה לעבודה משותפת ויחד, נוביל את שופרסל להצלחות תוך השבחה והצפת ערך לבעלי המניות של החברה".
 
כזכור, אסיפת בעלי המניות בחרה ביום שלישי באברכהן, משה אטיאס, רון הדסי, שלמה זהר -  מנכ"ל חברת שופרסל נדל"ן ואילן רון, כל הדירקטורים של קבוצת אברכהן שנבחרו כמקשה אחת. המהלך הגיע לאחר שאברכהן ערך סבבי שיחות עם המוסדיים ובהן התעקש על בחירת הדירקטורים כולם ביחד.
בנוסף, שני הדירקטורים שהוצעו על ידי הדירקטוריון היוצא, היו"ר הזמני רן גוטפריד והדירקטור יואב שלוש, לא נבחרו. המשמעות: ניצחון ענק למשקיעים המוסדיים המחזיקים ב-60% ממניות שופרסל. בכך, היה ברור מראש שבאסיפת הבחירות שנערכה היום, יבחר הדירקטוריון החדש ביו"ר המיועד - אברכהן, שחוזר לשליטה על שופרסל לאחר שהודח מתפקיד המנכ"ל בינואר האחרון. המוסדיים בחרו באברכהן במטרה להחזיר את ענקית הקמעונאות לשגרה לאחר המכה אותה קיבלה ולשפר את הרווחים.
 
בעלי המניות אישרו את תנאי העסקתו של המנכ"ל החדש עופר בלוך, אך ככל הנראה לאחר היבחרו של אברכהן ליו"ר, בלוך לא ימשיך בתפקידו. יחד עם זאת, אברכהן עלול להימצא בניגוד לדעת המוסדיים שבכך שאישרו את תנאי העסקתו של בלוך, רומזים ליו"ר המיועד כי הם מאמינים כי הוא הדמות המתאימה לניהול החברה.
נזכיר כי לפני כחמישה חודשים התפטר במפתיע אברכהן מתפקידו כמנכ"ל שופרסל, כשברקע שתי פרשות סוערות עמדו בעורכיו הראשונה היא מכירות האונליין לחרדים באתר מוזל יותר, שנחשף בתחקיר של 'תכנית חיסכון', והשנייה היא פרשת תיאום המחירים בין מנהלי רשתות השיווק הגדולות שהביאה לפתיחתה של חקירה נרחבת ברשות התחרות.
 
לאחר התפטרותו של אברכהן, נכנסה שופרסל למשבר הנהגה לאחר התפטרותם של שני בכירים נוספים. לא זו אף זו, מי שלכאורה קידם את עזיבתו של אברכהן הוא יו"ר הדירקטוריון הקודם, יקי ודמני, שמאז הספיק גם הוא להתפטר, לאחר שחברי הדירקטוריון הראו לו את הדרך החוצה בכך שלא העמידו אותו לבחירה נוספת באספה הכללית. ודמני המשיך הלאה וכעת הוא מועמד בכיר לתפקיד יו"ר חברת חשמל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איציק אברכהן בן אדם מיוחד מאד ודרך צידקתו יצליח
    דורי יוני 2022 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איציק אברכהן בן אדם מיוחד מאד ודרך צידקתו הצליח ויצליח בדרכו
    סגור