השוק

משרד הכלכלה יחלק 90 מיליון שקל לעסקים, אלו התנאים

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה משיק מקצה מחודש של תכנית "כסף חכם", שתציע סיוע ליצואנים וחברות הפועלות בשווקים בינלאומיים עד לחצי מיליון שקל לחברה, ועד ל-600,000 שקל לעסקים המשתייכים לאוכלוסיות מיעוטים

מערכת ice |  1
יצוא בישראל (צילום דוברות משרד הכלכלה והתעשייה, freepik, פלאש 90/ אדי ישראלי)
משרד הכלכלה והתעשייה הודיע הבוקר (חמישי) על הכוונה לצאת במקצה תחרותי במסגרת תכנית "כסף חכם" החדשה, של אגף כלי סיוע לתעשייה במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה. תכנית זו, תומכת ביצואנים וחברות המשווקות לחו"ל, במטרה לעודד חברות יצואניות לחדור לשווקים נוספים וכן לסייע לחברות המעוניינות לייצא, לצלוח את המשוכות הכרוכות בכך. ההרשמה למסלולי הסיוע של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה תיפתח ב-14 ביולי.
בשונה משנים קודמות, יפעיל השנה מינהל סחר חוץ את תכנית "כסף חכם" בשני מסלולי סיוע: "מסלול יצואן מתחיל" ו"מסלול יצואן מנוסה". במסגרת התכנית, מקבלות חברות ישראליות סיוע בפעילויות שיווקיות בינלאומיות. עד היום נהנו מעל 1,500 חברות מתמיכת מערך כלי הסיוע של מנהל סחר חוץ בסכום כולל של למעלה מ-400 מיליון שקל.
 
התכנית תעניק העדפות שונות לחברות בבעלות אוכלוסיית מיעוטים: מוסלמים, נוצרים, בדואים, דרוזים וצ'רקסיים, וכן לחברות הממוקמות בירושלים, אילת והמועצה האזורית חבל אילות, יישובי עוטף עזה, ערד, דימונה, מצפה רמון, ירוחם, בית שמש ונפת גולן ולחברות בבעלות ובניהול נשים.
בתוכנית יהיו שני מסלולים, הראשון "מסלול יצואן מנוסה", מיועד לחברות בעלות היקף מכירות של עד 200 מיליון שקל, עם ניסיון קודם ביצוא. הסיוע מיועד לחברות המעוניינות לחדור לשווקים נוספים ולהשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות או לחברות המעוניינות להעמיק את פעילותן בשוק קיים באמצעות מהלך שיווקי חדש או באמצעות "תכנית המשך", תכנית נוספת לשוק יעד אליו החברה כבר קיבלה בעבר סיוע במסגרת התכנית. 
הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות ומתן ליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד. במסגרת מסלול זה יינתן סיוע כספי של עד חצי מיליון שקל המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית, עם תנאים מועדפים לעסק המשתייך לאוכלוסיית מיעוטים (בכפוף להוראת מנכ"ל 5.10). לחצו למידע נוסף על מסלול יצואן מנוסה
המסלול השני, "מסלול יצואן מתחיל", מיועד לחברות בעלות היקף יצוא נמוך המעוניינות להרחיב פעילותן, או לחברות שלא ייצאו בעבר ומעוניינות להתחיל לייצא ולשווק מוצרים ו/או שירותים, לשוק יעד אחד או לשני שוקי יעד. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון ההוצאות השיווקיות ומתן ליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשיווק בינ"ל. ניתן לקבל במסגרת מסלול זה השתתפות בהוצאות שיווקיות לחו"ל בגובה של עד 300 אלף שקל המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית עם תנאים מועדפים לעסק המשתייך לאוכלוסיית מיעוטים (בכפוף להוראת מנכ"ל 5.10).
 
אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ברך: "תכניות הסיוע ליצואנים של מינהל סחר חוץ הוכיחו את עצמן לאורך השנים וסייעו רבות בחדירתן של חברות ישראליות לשוקי יעד, תוך גיוון תמהיל היצוא הישראלי לשווקים נוספים. במקצה 2022 ייבחנו – בראש ובראשונה - 150 הבקשות הראשונות שיוגשו במלואן. ככל שיוותר תקציב, ייבחנו בקשות נוספות. לכן כדאי ומומלץ בחום לחברות הישראליות להקדים ולהגיש את טפסי ההגשה כמה שיותר מוקדם בכדי שאלו ייבחנו בהתאם לסדר הגעתן".
שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי ברכה: "תכנית הסיוע ליצואנים במודל החדש, פשוטה, יעילה יותר ופונה ליצואנים מנוסים וחדשים כאחד, ומעניקה סיוע כספי וליווי מקצועי צמוד. הסיוע יביא לחיזוק היצוא הישראלי ומאמצי השיווק של החברות הישראליות בשוקים הבינלאומיים, להגברת הצמיחה הכלכלית ולחיזוק כושר התחרותיות של התעשייה הישראלית בעולם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינה של רמאים תעיפו חצי מהעובדים הבייתה ואז הכל יפרח (ל"ת)
    ציון 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור