השוק

המשכנתא מתייקרת: העלאת הריבית עולה לרוכשי הדירות 50 אלף שקל

תוך שלושה חודשים בלבד זינקה משכנתא ממוצעת בישראל ב-50 אלף שקל; התשלום החודשי עלה מתחילת גל העלאות הריבית ביותר מ-200 שקל בחודש
ניצן כהן |  1
נדל"ן (צילום vecteezy)
3 חודשים בלבד מאז החל גל העלאות הריבית והראשונים "לשלם את המחיר" הם לוקחי המשכנתאות. מכיוון שמשכנתא ממוצעת בישראל עומדת על קצת פחות ממיליון שקל ומכיוון ש40% ממשכנתא ממוצעת צמוד לפריים, הרי שמאז החל נגיד בנק ישראל להעלות את הריבית הרי שהתשלום החודשי עלה בכ-200 שקל כשלאורך חיי המשכנתא (הממוצעת) מדובר בתוספת של 50 אלף שקל למשכנתא.
באופן עקרוני נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מעריך שהכלכלה הישראלית תדע להתמודד עם רצץ ההעלאות הריבית שמטרתם בסופו של יום, לצמצם את כמויות הכסף הפנוי של הציבור שמופנה לצריכה והפנייתו לחסכון כך שבאופן מוכר וידוע, הרי שהכלכלה תצטנן והאינפלציה תרד.
 
נכון, לכל אדם כואב בכיס לשלם 200 שקל מידי חודש יותר אבל האלטרנטיבה גרועה הרבה יותר. ללא העלאת הריבית ותשלום המחיר הצמוד אליה נראה את האינפלציה ממשיכה לעלות והמשמעות המיידית היא עלייה בהוצאה החודשית כדי לשמור על אותו סל צריכה או רמת חיים. ולכן, בנק ישראל (והבנקים המרכזיים ברחבי העולם) מוכנים לשלם את המחיר הזה על פני התגברות האינפלציה שהיא עלייה חדה במחירים.
נזכור כי בתקופה הקרובה מחירי החשמל צפויים לעלות, מחירי החלב שבפיקוח, מחירי המים ועוד כהנה וכהנה ולכן נוצר הצורך לעצור את האינפלציה באמצעות העלאת הריבית - המשמעות המידית? היא כאמור העלייה בתשלומים השוטפים למשכנתא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגיע למי שתרם בניפוח הבועה באגואיסטיות (ל"ת)
    יופי 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור