השוק

50 מיליון שקל: זו ההצעה שהגישה גולף לרכישת עדיקה

חברת הביגוד עדיקה הודיעה היום לבורסה כי פנתה לגולף בבקשה לעדכן את הצעת הרכישה; גולף הציעה 50 מיליון שקלים עבור 100% מהמניות
מערכת ice |  1
עדיקה, גולף (צילום ויקיפדיה/ ניר ודל)
לאחר שבסוף החודש שעבר חברת גולף הגישה הצעה לרכישה מלאה של חברת הביגוד עדיקה (כרגע גולף מחזיקה ב-60% ממניותיה), היום פנתה החברה לגולף בבקשה לעדכן את ההצעה. 
לפי הודעת החברה, גולף מציעה לרכוש את הון המניות המונפק של עדיקה בשווי 50 מיליון שקל עבור 100% מהון המניות המונפק של החברה, ביחד עם ההלוואות שהועמדו לה על ידי גולף מכח כתב ההתחייבות.  
 
בהתאם, תשקף התמורה בגין המניות הנרכשות סך של כ-30 מיליון שקל בגין כל 100% מהון המניות של החברה, ואילו יתרת התמורה תיוחס לסכומי ההלוואות שהעמידה גולף לחברה מכח כתב ההתחייבות, ואשר בכל מקרה של עסקה נוגדת תידרש החברה לפרוע אותן לגולף בהתאם לתנאיהן, וזאת בהיקף של כ-20 מיליון שקל בתוספת ריבית והצמדה.
 


יש לציין כי ההצעה האמורה אינה מחייבת ואין כל ודאות כי יחתם הסכם מיזוג עם גולף, כאשר החברה ציינה בהודעתה לבורסה כי " אם ייחתם הסכם מיזוג, אין כל ודאות באשר להשלמת המיזוג ואופן ביצועו, שכן ביצועו כרוך, בין השאר, באישור האורגנים המוסמכים של החברה ושל גולף ובקבלת כלל האישורים הדרושים להשלמת העסקה בהתאם להוראות כל דין" .

עדיקה, שהיתה מצליחה ואופנתית מאוד עד לפני כמה שנים, נקלעה לקשיים כספיים גדולים והתרסקה בניסיון להיכנס לשוק האמריקאי. לאחרונה צומצמה הפעילות הבינלאומית בניסיון להקטין את ההפסדים. הצמרת הניהולית בחברה סבלה מחוסר יציבות. כמו גם בחברות אופנה ישראליות אחרות, עדיקה נפגעה גם מהתייקרות הוצאות השילוח ונתקעה עם מלאי עודפים גדול, שחייבו את החברה למכור את מוצריה במחירים נמוכים מהרגיל וגרמו לה להוצאות לוגיסטיות עודפות.


 נכון למועד זה, ניצלה עדיקה סך של 16 מיליון ש"ח (מתוך 20 מיליון ש"ח) מכוח ההלוואה שהעמידה גולף לחברה במסגרת כתב ההתחייבות, וצופה כי תידרש לנצל את יתרת ההלוואה הניתנת למשיכה מגולף, בסך של 4 מיליון ש"ח, עקב מצבה הפיננסי ובשים לב לתנאי השוק, החברה מעריכה כי קיים ספק של ממש ביחס ליכולתה לקבל אשראי בנקאי או חוץ בנקאי בתנאים סבירים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה כסף הלך לשכר הבכירים ? (ל"ת)
    אזרח 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור