השוק

החציון של סמדר: מניית הבינלאומי מזנקת מעל הבנקים המתחרים

השמרנות של הבנק הבינלאומי הניבה פירות השנה, למרות מכות קשות שהבנקים חטפו בחודשים מאי ויוני. מנכ"לית הבנק, סמדר ברבר צדיק, הובילה את המניה בבטחה מתחילת השנה וזו המניה היחידה בחציון האחרון שרשמה עלייה ולא ירידה | כל הפרטים
מערכת ice | 
סמדר ברבר צדיק מנכ"לית הבנק הבינלאומי (צילום Magma Images, תמר מצפי)
תקופה מרובת תהפוכות עברה על מניות הבנקים. החשש מפני ההאטה כלכלית בגלל עליית הריבית, האינפלציה העולה, וההפסדים המשמעותיים בשוק האג"ח - כל אלה השפיעו על מניות הבנקים שספגו ירידות לא פשוטות.
בחודש האחרון, יוני, בנק מזרחי טפחות שיפר עמדות עם עלייה של 6%, ואחריו הבינלאומי עם עלייה בשיעור של 3.1%. שאר הבנקים רשמו שוב ירידות: דיסקונט בירידה של 3.4%, פועלים ירד בשיעור של 5.1%, ולאומי ירד ב-5.3%. 
 
בחודש מאי האחרון מניות הבנקים חטפו מכה קשה: מניית מזרחי טפחות צללה ב-12.5% בעקבות עליית מחירי הדירות ומגבלות הפיקוח על הבנקים במתן משכנתאות, ושאר הבנקים אף הם הציגו ירידות: הבינלאומי ירד בחודש האחרון ב-9.6%, מניית לאומי ירד בשיעור של 6.5%, מניית דיסקונט ב-4.7%, ובנק הפועלים היחיד שרשם ירידה קלה יחסית של 1.5% לאור הזרוע יציבה מאוד שלה בתחום משקי הבית שצפויים להמשיך להפגין עוצמה בתקופה הקרובה.
אבל למרות חודש מאי, המניה שהובילה לאורך כל השנה את מניות הבנקים הייתה מניית הבינלאומי בהובלת המנכ"לית סמדר ברבר צדיק. בחודש ינואר הובילה מניית הבינלאומי את הבנקים עם עלייה חודשית של 2.4%, בפברואר המניה שוב הובילה עם עלייה חודשית של 5.1%, כך גם במרץ במקום הראשון מבין הבנקים עם עלייה של 5.1%, ובאפריל. כך שרוב השנה מניית הבנק הבינלאומי הצליחה להוביל את בקרב מניות הבנקים.
 
קמפיין ביונד של הבנק הבינלאומי
יוצא שמתחילת השנה, כלל הבנקים עדיין רושמים ירידות וזאת בעקבות המכה הקשה בחודשים מאי-יוני, ורק מניית הבינלאומי רושמת דווקא עליה. בנק דיסקונט מסכם חציון עם ירידה של 13.89%, בנק פועלים ירד בשיעור של 11.28%, מניית בנק לאומי ירדה מתחילת השנה בשיעור של 7.73%, בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 2.58%. לעומת כל מתחריו, הבנק הבינלאומי רשם עלייה מתחילת השנה בשיעור של 4.23%. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה