השוק

איתקה מנצלת את התזרים ומפחיתה את החוב לאג"ח ב-10%

איתקה שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה מנצלת את תזרים המזומנים החזק שלה שנובע בעיקר ממשבר האנרגיה באירופה ויוצאת בתוכנית רכישה עצמית של אג"ח שמטרתו: הפחתת החוב לקראת הנפקת הענק
ניצן כהן |  1
גלעד מאירסון, עידן וולס ויצחק תשובה
איתקה שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה ממשיכה בהיערכות להנפקת הענק ולמעשה היא מנצלת את תזרים המזומנים החזק שלה, שנובע בעיקר ממשבר האנרגיה באירופה, ויוצאת בתוכנית רכישה עצמית של אג"ח.
באיתקה מגבילים את התוכנית לרכישת 10% מיתרת האג"ח שבמחזור, כלומר ל-62 מיליון דולר מה שאמור לשפר את המאזן של החברה לקראת ההנפקה. מדובר באג"ח Corporate, כלומר אג"ח שהתמורה ממנו נועדה למימון הפעילות השוטפת של החברה מבלי שהכסף נצבע עבור קידוח ספציפי או מאגר ספציפי וכן הלאה.
 
באופן עקרוני משקיעים אינם אוהבים אג"ח Corporate בעיקר בשל העובדה כי הכסף לא צבוע ובדרך כלל מדובר בחוב נחות לחוב למערכת הבנקאית שהוא כסף צבוע, כלומר כסף שהתקבל כדי לממן פרויקט ספיציפי ולכן הבטוחה לכסף הזה הוא הפרויקט עצמו ולבעלי האג"ח נותר (על פי רוב) שעבוד שני או לחילופין אין שעבוד והם קודמים רק לבעלי המניות במקרה של קטסטרופה.
באיתקה (וקבוצת דלק) מבינים את משמעות הדברים והחליטו לעשות את הדבר המתבקש והוא להפחית את החוב הזה שעומד נכון להיום על 620 מיליון דולר. רצה הגורל ואירופה נכנסה למשבר אנרגיה בגלל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה (המשבר אמנם החל עוד לפני המלחמה אך הועצם כשהחלה) מה שמביא חברות מסוגה של איתקה לקצה גבול היכולת במונחים של הפקה (הם מפיקים נפט כמה שהם יכולים) ומכירה במחירים גבוהים (מחירי הנפט שוברים שיאים מידי חודש ולאחר הירידה האחרונה במחירים הם התייצבו ברמה גבוהה שנעה סביב ה-100 דולר לחבית).
לאיתקה יש נכסי מס משמעותיים שגדלו לאחר השלמת רכישת סיקר פוינט, רכישה שגם הגדילה את עתודות הנפט של החברה וגם יצרה נכס מס משמעותי של כמה מיליארדי דולר וזה אחרי שהמצב בשווקים הביא לכך שאיתקה עצמה ניצלה כבר כמעט כל ההפסדים הצבורים שלה לצורכי מס.
איתקה נמצאת בתהליך של הצפת ערך בדרך של הנפקה בלונדון. הנחות העבודה הן כי החברה תקבל תג מחיר של 5 מיליארד דולר אבל זה עוד תלוי במצב השווקים כשהיא תצא בפועל להנפקה.
כך או אחרת, איתקה נמצאת במצב לא רע בכלל ועושה את הדבר הנכון, מורידה את החוב כדי לשפר את מצבה הכספי (שהוא לא ררע באופן עקרוני) ובעיקר הכוונה למאזן, לקראת ההנפקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה, יציף ערך רב לקבוצת דלק.
    יש ר אלי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לתשובה יש 10 נשמות, יותר מלחתול. אבל הוא לא חשוב, השקעה בדלק קבוצה תציף להערכתי רווח רב. נחכה להנפקה ולדו"ח הרבעוני. ג.נ. אני מחזיק.
    סגור