השוק

בנק הפועלים על האינפלציה: יש אור בקצה המנהרה

בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים אומרים היום שההאטה הגלובלית והתמתנות השיבושים בשרשרת האספקה ימתנו את האינפלציה; "מצבו של שוק העבודה ועליות המחירים יוצרים לחץ לעליית שכר"
ניצן כהן |  1
ויקטור בהר (צילום Magma Images, ענבל מרמרי)
בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעריכים היום באשר לאינפלציה כי יש אור בקצה המנהרה. בפועלים מעריכים שההאטה העולמית וההקלות בשיבושים בשרשרת האספקה ימתנו את עליות המחירים. עוד מעריכים בפועלים כי לאור עליית המחירים (עד כה) ולאור מצבו של שוק העבודה (רמת תעסוקה גבוהה) הרי שצפויים לחצים להעלאת שכר בעיקר בקרב אלה שמשתכרים שכר נמוך.
"שילוב של האטה גלובלית, הקלה בשיבושים בשרשרת האספקה וחידוש של יצוא החיטה מאוקראינה, צפויים לצמצם את לחצי האינפלציה בעולם בחודשים הקרובים. יחד עם זאת לא נחזור כה מהר לתקופה של טרם הקורונה. אפילו אם בוחנים את מחיר החיטה, שירד חדות בחודשים האחרונים, הוא גבוה בכ-40% מזה של טרום הקורונה. בישראל, השיא באינפלציה השנתית עוד לפנינו – עוד צפויים להתייקר מחירי המזון, הדיור, ותחזוקת הדירה (חשמל ומים).
 
"מדדי המחירים של החודשים הקרובים יושפעו מצעדי האוצר, כמו הפחתה נוספת של הבלו על הדלק בחצי שקל בתחילת אוגוסט, או ניסיונות למתן את עליית מחירי החשמל והלחם. מחירי הדלק צפויים לרדת בכל מקרה בשיעור חד גם ללא הפחתת המס, ולכן לא ברור אם אכן יופחת המס. מחירי מוצרי החלב צפויים להתייקר באוגוסט ולהצטרף למאפים וביצים שהתייקרו בחודש האחרון. אנו צופים אינפלציה בשיעור של 3.1% ב-12 החודשים הקרובים.
"בנק ישראל מקבל רוח גבית מהבנקים המרכזיים בעולם, ובהיעדר סימנים המעידים על האטה, העלאות הריבית ימשכו בקצב של 0.5% בשתי ההחלטות הקרובות. עקום הציפיות לאינפלציה נמצא ברובו בתוף תחום היעד, כשהציפיות לשנה עומדות על 3.2%, מעט מעל היעד. אנו מעריכים כי לאחר מדד יולי, שצפוי להיות גבוה נראה את כל עקום הציפיות בתוך יעד האינפלציה. תנועת המספריים של עליית הריבית וירידת הציפיות לאינפלציה תביא לעליית הריביות הריאליות לטווחים הקצרים" מסיימים כלכלני החטיבה הפיננסית בפועלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מנוולים
    חיים 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהיו ריביות נמוכות ורצינו למחזר משכנתא שיקרתם והפנתם לבנק אחר זה ממש דיני נפשות אנשים שיכלו לשלם פחות
    סגור