השוק

מכה לאלשטולר שחם: קרנות הנאמנות איבדו ביולי 626 מיליון שקל

אלטשולר שחם ממשיך לספוג פדיונות משמעותיים וקרנות הנאמנות שבניהולו איבדו בחודש יולי נכסים בהיקף כספי כולל של 626 מיליון שקל; אלטשולר שחם מתמודד עם פגיעה תדמיתית משמעותית מאז ההפסדים בשוק הסיני
ניצן כהן |  6
יאיר לוינשטיין וגלעד אלטשולר (צילום יחצ, סם יצחקוב)
בית ההשקעות אלטשולר שחם ממשיך לספוג פדיונות. הפעם, מנתוני הבית עולה כי קרנות הנאמנות שבניהולו איבדו נכסים בהיקף משמעותי של 626 מיליון שקל. וזה הרבה כסף. נכון לסוף יולי מסתכמים נכסי קרנות הנאמנות של אלטשולר שחם ב-17.6 מיליארד שקל וזה לעומת היקף הנכסים שלהם תחילת השנה שעמד על כמעט 26 מיליארד שקל.
כאן צריך לסייג את הדברים. מאז תחילת השנה השווקים מיטלטלים מעליות לירידות וחוזר חלילה אולם בשרה התחתונה השוק מאבד גובה. נכון שבחודש יולי השווקים תיקנו מעט אבל עדיין מתחילת השנה מדובר בירידות ששוחקות את תיק ההשקעות של הציבור.
 
באופן עקרוני יש מספר דרכים להיחשף לשווקים הפיננסיים כשאחת הדרכים הפופולריות היא ההשקעה באמצעות קרנות הנאמנות. אלטשולר שחם נחשב לכוכב של לפני מספר שנים והציבור הזרים לו כסף כמעט בכל אפיק אפשרי כשכמובן עולם הגמל והפנסיה הוא המשמעותי בבית ההשקעות.
יחד עם זאת, אלטשולר שחם הסתבך בהשקעה לא טובה בסין שמחקה הרבה כסף ללקוחות אולם מאז בית ההשקעות חיסל את ההשקעה בסין והחל לתקן את התשואות הלא טובות של התקופה האחרונה.
במקביל, ההפסדים בסין גרמו לבית ההשקעות אלטשולר שחם לפגיעה תדמיתית משמעותית כך שכמעט לאן שלא הולכים שומעים אנשים אומרים שהם מעבירים את הכסף שלהם מאלטשולר למקומות אחרים. 
וכאן מגיע חודש יולי. חודשי יולי היה חודש סביר בשווקים הפיננסים ולכן ניתן היה להניח כי אם מחלקות השימור והשיווק של אלטשולר שחם יעשו את שלהם הרי שדימום הכסף החוצה יבלם אבל זה לא קרה ולמעשה אלטשולר איבד בחודש אחד 626 מיליון שקל שמניבים דמי ניהול נאים (דמי הניהול בקרנות הנאמנות המנוהלות נחשבים לגבוהים יחסית ומניבים הכנסות נאות לבית) וזה הרבה כסף.
באלטשולר שחם מצפים לתשואות גבוהות בחודש יולי בקרנות ההשתלמות וזה משמעותי בדרך לתקן את נזקי ההפסדים מהעבר.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אלטשולר הבלוף
    עובד בתחום 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שום מילה על המינוף הגבוה שנקטו בשוק האמריקאי,דמי ניהול מהגבוהים בתעשייה ושירות מחפיר. חפשו בתי השקעות צומחים ולא קורסים
    סגור
  • 4.
    אלטשולר שחם
    שאול 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תנסו להוציא את הכסף שלכם ואז תבינו כמה הם אטומים! הם עושים הכול לסבך ולעכב את התהליך ממש זוועת עולם !! אפשר להבין שלא הצלחתם בהשקעות אבל בדום פנים ואופן לא מבין את השירות הזוועתי שקיבלתי. לא אשכח ולא אסלח….
    סגור
  • 3.
    אלטשולר חזירים
    עמי 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    גם שיש התרסקות של קופות הגמל, הם עדיין מתעקשים לא לתת הנחה בדמי הניהול
    סגור
  • 2.
    איזה שימור לקוחות?
    דן 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לפני כשלושה חודשים החלטתי לברוח מאלטשולר שחם לקרן אחרת. מדובר על כמליון ש"ח. אפילו לא פנו אלי ממחלקת שימור הלקוחות כדי לנסות .. ככה זה שלא מענין אותם אף אחד. שישלמו את המחיר.
    סגור
  • גם אני עדיין מחכה לשימוא הלקוחות... (ל"ת)
    עמי 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    לוקח דמי ניהול בלי בושה 1.5% בשנה חח
    אוכל חינם 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איפה הצילום של אנליסט הבית הידוע. הלך הכסף בפנסיה. הצילו.
    סגור