השוק

הרוכשים בהנפקת שיכון ובינוי אנרגיה מורווחים 16% ביום אחד

שיכון ובינוי אנרגיה, אחת ההנפקות המסקרנות ביותר בבורסה בשנתיים האחרונות, החלה להיסחר היום בבורסה ומי שרכש את המניה בהנפקה מורווח עליה יותר מ-16% וזאת בפחות מיום אחד מאז שרכש את המניות - הרווחים משקפים הצלחה מסחררת של ההנפקה
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום shutterstock)
ביקורת רבה נשמעה בימים האחרונים בשוק ההון על ההנפקה של שיכון ובינוי אנרגיה, אבל נראה שהמשקיעים המוסדיים עשו סוף כל סוף את מה שהם צריכים - להשיג סחורה בזול ולמכור אותה ביוקר - כן פשוט ככה.
שיכון ובינוי אנרגיה השלימה הנפקה ראשונה לציבור, הנפקה שנחשבת לגדולה מאוד הן בשל המבנה שלה (הנפקת מניות ראשונה בשיטת בניית הבוק) והן בשל היקפה שהוא משמעותי בימים של תנודתיות וחוסר וודאות כלכלי.
 
אם כן, שיכון ובינוי אנרגיה הנפיקה את החברה לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל לפני הכסף, שווי שמשקף 2.7 מיליארד שקל אחרי הכסף וכעת היא נסחרת לפי שווי חברה של יותר מ-3.2 מיליארד שקל.
ההנפקה הייתה של מניות בלבד, כלומר לא היה רכיב הטבה בדמות אופציות וכיו"ב וההנפקה נסגרה במחיר של 3.01 שקל למניה. כעת, עם תחילת המסחר בנייר הוא נסחר ברמה של כמעט 3.5 שקל למניה ואת החישוב שכל אחד יעשה לעצמו אבל השורה התחתונה, ההנפקה הייתה מוצלחת מאוד למוסדיים, כלומר לציבור החוסכים לפנסיה. כה לחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה