השוק

עלייה של 17% בהכנסות הרבעון השני של נתיבי גז

נתיבי גז היא החברה הממשלתית שעוסקת בהולכת הגז הטבעי בישראל; החברה פרושה על פני 850 ק"מ; הכנסות הרבעון עלו ל-387.6 מיליון שקל בעיקר הודות לעלייה בשימוש בגז טבעי בייצור החשמל בישראל ועלייה בהיקפי היצוא למצרים
ניצן כהן | 
מאגר לוויתן (צילום מארק ישראל סלם, פלאש 90)
עלייה של 17% נרשמה בהכנסות של חברת נתיבי גז. החברה עוסקת בהולכת גז טבעי בישראל מנקודות הנחיתה בחופי ישראל ומשם לנקודות השונות בהן מייצרים חשמל בישראל, כלומר תחנות הכוח הפרטיות וכן הלאה. בסיכומו של דבר הרווח הנקי ברבעון השני גדל ב-42.2%, ל-50 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-16.9%, ל-287.6 מיליון שקל, על רקע עלייה בפעילות בשוק המקומי וביצוא למצרים.
יו"ר נתג"ז, איה אבידור: "ביסוס האיתנות הפיננסית של החברה יתמוך בהמשך פיתוח תשתיות ההולכה לגז טבעי בשוק המקומי וליצוא. נתג"ז נערכת לקיצור לוחות הזמנים להסבה ולחיבור של תחנות פחמיות נוספות לגז טבעי, כחלק מהמאמץ הלאומי לקידום משק החשמל ולשיפור איכות הסביבה".
 
חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) רשמה הכנסות של 287.6 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, עלייה של  16.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2021. ההכנסות במחצית הראשונה של השנה עלו ב-13.3% והסתכמו ב- 557.3 מיליון שקל. העלייה בהכנסות החברה מהולכת גז נובעת מגידול בהזרמה לשוק המקומי, תחילת פעילות לקוחות חדשים ועלייה בייצוא למצרים ולירדן.
הרווח הנקי של החברה זינק בכ-42.2% ברבעון השני של השנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם בכ-50 מיליון שקל. הרווח הנקי במחצית הראשונה הסתכם בכ-104.1 מיליון שקל, עלייה קלה של 0.1% לעומת המחצית המקבילה.
ה-EBITDA ברבעון השני גדל בכ-26% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ-263 מיליון שקל. ה-EBITDA  במחצית הראשונה הסתכם ב-507 מיליון שקל, עלייה של 19% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. הגידול ב-EBITDA נובע בעיקר מהעלייה בהכנסות מהיצוא למצרים.
נתיבי גז היא חברה ממשלתית שנוסדה בשנת 2003, לצורך הקמה ותפעול של מערכת ההולכה הארצית לגז טבעי. הקמת המערכת הארצית להולכת גז טבעי ותפעולה על-ידי נתג"ז נעשים על-פי תקנים בינלאומיים מחמירים ביותר. עד היום פרסה נתג"ז צנרת באורך כולל של כ-850 ק"מ בכל רחבי המדינה. כיום, כ-70% מהחשמל בארץ מיוצר באמצעות גז טבעי שמוליכה נתג"ז.  החברה מדורגת בקביעות כמובילה במשק על ידי חברות דירוג האשראי MOODY'S ו- S&P. יו"ר החברה היא איה אבידור ומנכ"ל החברה הוא שמואל תורג'מן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה