השוק

קשת 12 ורשת 13 יעברו לידיים חדשות? החוק החדש נחשף

הצעת חוק השידורים החדש יכול להביא לטלטלה בשוק התקשורת. בעלי חדשות 12 וחדשות 13 עוקבים במתח 
מערכת ice |  3
קשת ורשת (צילום Magma Images, יחצ)
טיוטת חוק השידורים החדש אשר אמור לשנות את מפת התקשורת בישראל הוצג בפרסום בדה מרקר. החוק לא יקודם בכנסת הנוכחית בעקבות הבחירות המתקרבות, אך הוא גובש על בסיס עמדה מקצועית של דרגי המקצוע במשרדי הממשלה השונים ויהווה נקודת פתיחה לחקיקה העתידית בשוק התקשורת.
על פי הטיוטה, בעלי השליטה, דוגמת משפחת ורטהיים השולטת בחדשות 12 ולן בלווטניק השולט בחברת חדשות 13, יאלצו להגיש בקשת לקבלת רישיון לשידורי חדשות והדבר ייבדק על ידי ועדת הריכוזיות. מכיוון ששני בעלי שליטה אלה נחשבים כבר עכשיו כגורמים ריכוזיים ייתכן ולא יאושרו ויצטרכו לוותר על אחזקתם.  
 
בטיוטת החוק כלולים מספר סעיפים אשר מטרתם למנוע החזקות של גורמים ריכוזיים כלל משקיים בגופי חדשות דוגמת בעלים של מונופולים או תשתיות חיוניות אשר רוצים להחזיק גם בגופי תקשורת. בנוסף, החוק נועד למנוע מגוף אחד להיות בעלים יחיד של מספר גופי תקשורת.
גופי התקשורת כמובן רואים בטיוטת חוק זה איום קיומי המצריך מאבק נגדי. אותם גופים כבר נועדו עם הייעוץ המשפטי שלהם ובוחנים את ההשלכות של הצעת החוק וכיצד יוכלו להיאבק בה. חוק האמור לשנות כל כך את התקשורת לא יעבור בצורה כל כך קלה וחלקה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חובק עוד
    יצחק 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר לפיד ובני גנץ מזלזלים הביטחון של מדינת ישראל משחררים את המחבלים וגם ולמלחמה ועוד כתבו מכתב שהם יפסיקו להיות מחבלים זה נחשב לביטחון מדינת ישראל תודה רבה תודה רבה לכם יאיר לפיד ובני גנץ שיצאתם למלחמה הזויה
    סגור
  • 2.
    הסוף של הבבונים
    אור 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו קארמה... זה הסוף של כל האליטות החזירות בארץ ובעולם!!! לאט לאט העולם של האליטות ניפרם הגיעה להחזיר לאזרחים הפשוטים את העולם שניגנב מהם
    סגור
  • 1.
    מעולה. רק שביבי יפסיד שוב
    גל 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואז שוק התקשורת יפסיק להיות משוחד לטובתו. ערוץ 13 יפסיק להיות כזה שמקדם ביביסטים.
    סגור