השוק

דירוג מניות הקבלנים: זה הקבלן שהשיג את התשואה הגבוהה ביותר

אחת הדרכים להיחשף לשוק הנדל"ן היא באמצעות מניות חברות קבלניות אבל נראה שהתחום כולו שיצא משליטה, עושה את דרכו חזרה לשם ולא באמצעות הגדלת ההיצע אלא באמצעות הריבית; אבל בכל זאת נראה שהתאווה לנדל"ן חזקה מאוד
ניצן כהן | 
קבלנים (צילום pixabay)
שוק הנדל"ן רותח זה עולה כמעט בכל שיחת סלון בישראל בשנים האחרונות אבל בכל זאת קורה משהו מתחת לפני השטח (או מעליו, תלוי בנקודת המבט) וזו עליית הריבית. כרגע היא לא באמת מורגשת אצל רוכשי הדירות ולוקחי המשכנתאות אבל התהליך הזה נמשך ובנקודה כלשהי, התהליך הזה ירגיע את השוק.
לא נראה שכדאי לפתח ציפיות לירידת מחירי הנדל"ן אבל אולי במעלה הדרך, תהליך עליית הריבית יהיה כזה שימתן ולו במעט את הביקושים לנדל"ן אבל עד שזה יקרה ובטח עד שזה יורגש הרי שהתאווה לנדל"ן גדולה ואחת הדרכים המקובלות להיחשף לענף היא באמצעות מניות של החברות העוסקות בו.
 
בחודש אוגוסט ראינו שדווקא מניות הקבלנים הקטנים יותר עלו בשיעורים נאים ואולי זה בגלל שהתימחור שלהם עד היום לקה בחסר (כי המשקיעים העדיפו את החברות הגדולות) ואולי זה עולם ההתחדשות העירונית שחלקם של הקבלנים הקטנים יותר, גדול מחלקם בענף באופן כללי. ואולי זה דווקא העובדה כי הם לא השתוללו ברכישת קרקעות במחירים גבוהים מידי, מה שאמור להותיר להם שולי רווח סבירים יותר.
כך או אחרת מניות הקבלנים האירו פנים למשקיעים באוגוסט והדירוג מראה כי המניה שהניבה את התשואה הגבוהה ביותר הייתה של סופרין. במקום השני נמצאת מניית ליבנטל ולאחריה מניית לוינשטיין הנדסה.
כך או אחרת, מניות הנדל"ן נחשבות למניות נחשקות בשוק ההון אבל לכל דבר יש את המחיר הנכון ולכן בעוד נראה שהמניות של החברות הגדולות דישדשו, הרי שדווקא הקבלנים הקטנים הניבו למשקיעים את התשואות הגבוהות יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה