השוק

זו החברה הישראלית שתמכור טילים לאיחוד האמירויות

על פי הדיווחים החברה הישראלית, רפאל, תמכור לאיחוד האמירויות מערכת הגנה אווירית חדישה בעסקה שפרטיה המלאים טרם אושרו על ידי משרד הביטחון. אם אכן נכון הדבר ייתכן והעסקה תסייע לרפאל לצאת מההפסדים
מערכת ice | 
הנשקים של רפאל (צילום דוברות רפאל)
חברת מערכות הלחימה המתקדמות הישראלית, רפאל, תמכור טילי מערכת הגנה אווירית לאיחוד האמירויות, על פי המדווח בסוכנות הידיעות רויטרס. במידה והדבר אכן מדויק מדובר על העסקה הראשונה מאופי זה עם מדינת מפרץ, מאז החתימה על הסכמי אברהם. 
ההחלטה לרכוש טילים חדשים מגיעה עקב הצורך של איחוד האמירויות לחזק את מערך ההגנה האווירית שלהם כנגד איום אפשרי מצד איראן, כמו גם מהשכנות דובאי וסעודיה וגם ממורדים שהגיעו מתימן. 
 
רפאל עתידה, לכאורה היות ומשרד הביטחון טרם אישר את הידיעה, למכור את מערכת הספיידר שלה אשר מותקנת על גביי משאיות, המאפשרות תזוזה קלה ופריסה נרחבת של המערכת בהתאם לצורך. מדינת האיחוד זו לא המדינה היחידה שרכשה את מערכת הספיידר ובעבר היא נמכרה להודו וצ'כיה. על פי השמועות נמכרה גם לווייטנאם וסינגפור. 
בשנת 2021 עדכן משרד הביטחון כי המדינה ייצאה טכנולוגיה ביטחונית למדינות עמן חתמה על הסכמי אברהם וזאת בשווי של 800 מיליון דולר לערך. ביניהן הייתה גם מרוקו שרכשה מערכת הגנה אווירית.
 
למרות שפרטי העסקה המלאים טרם פורסמו ואושרו סביר כי היא יכולה להוות תקווה לחברת רפאל באשר לעלייה במידת ההכנסות שלה, לאחר שרשמה הפסדים בחצי הראשון של שנת 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה