השוק

המלך לא יתנוסס על השטרות בשנתיים הקרובות

דיוקנו של מלך בריטניה הנכנס, צ'ארלס השלישי, יופיע על שטרות הליש"ט רק ב-2024. עד אז ייצאו מהמחזור שטרות בלויים בהיקף 11 מיליארד פאונס
מערכת ice | 
הנסיך צ'ארלס מסתבך (צילום pixabay, פייסבוק/ הנסיך צ'ארלס)
הבנק המרכזי באנגליה הודיע כי דיוקנו של צ'ארלס, מלך אנגליה החדש שאמור להופיע על השטרות, ייחשף עד סוף השנה הנוכחי, אבל ייכנס למחזור רק ב-2024. בינתיים השטרות עם דיוקנה של המלכה אליזבת ז"ל, שמתנוסס על השטרות משנות ה-60, יישארו בשימוש כל עוד לא יתבלו. בשנתיים האחרונות שטרות הנייר הוחלפו בגרסאות פולימר כדי להילחם בזיופים. השטרות החדשים לא נקרעים בקלות, ויכולים לשרוד לכלוכים שונים, לחות ואפילו כביסות. לכן יש פחות סיכויים שהשטרות החדשים יתבלו. 
 
בינתיים הבנק הכריז ששטרות נייר של 20 ו-50 פאונד, שעדיין נמצאים במחזור בהיקף של 11 מיליארד פאונד, יהפכו ללא חוקיים. אחרי ה-1 באוקטובר ניתן יהיה לשלוח את השטרות הישנים בדואר לבנק המרכזי, ולקבל את שווים בחשבון הבנק . השטר החדש של 20 פאונד יישא את דמותו של האמן ג'וזף ויליאם טרנר מהמאה ה-19 ועל שטר של 50 פאונד יתנוסס אלן טיורינג, המתמטיקאי שידוע כאחד מאבות מדעי המחשב. 
 
כזכור, לפני כשבועיים מלכת אנגליה אליזבת השנייה מתה בגיל 96. יורש העצר, הנסיך צ'ארלס השלישי, הפך למלך, וכעת יצטרך להצטייד בסבלנות עד שיקבל את מלוא הכבוד ודמותו תופיע על שטרות הליש"ט. עם זאת, אין מה לדאוג למלך הנכנס שיחסוך לעצמו יותר מ-300 מיליון דולר בזכות הפטור המיוחד שיש לו ממס על הירושה. זאת הודות לחוק שהתקבל בבריטניה ב-1993 שפוטר ריבונים מלכותיים מתשלום מס ירושה של 40% בעוד בעלי אחוזות בשווי של יותר מ-337,000 דולר במדינה נדרשים לשלם זאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה