השוק

ישראל וירדן יחתמו על הסכם לספק חשמל ירוק תמורת מים מותפלים

ישראל והממלכה ההאשמית יחתמו על מזכר הבנות להשלמת המיזמים המשותפים
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו, עבדאללה מלך ירדן (צילום freepik, פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, ויקיפדיה- European Union 2020– EP)
ישראל והממלכה ההאשמית יחתמו על מזכר הבנות להשלמת שני מיזמים משותפים במסגרתם, ישראל תפעל להתפלת מים מהים התיכון עבור ירדן וירדן תפעל ליצירת חשמל מאנרגיית השמש עבור ישראל, כך דווח בעיתון "א-ראי", היוצא לאור בירדן.
על פי הדיווח הזר, הצדדים יפגשו בשולי פסגת האקלים בשארם שבמצרים, וזאת בהתאם להצהרת העקרונות שנחתמו בין המדינות באיחוד האמירויות בחודש נובמבר האחרון. בתוך כך, המקור הוסיף כי ההיתכנות לכך תימשך, בתנאי שהמסקנות יועברו גם לפסגת האקלים הבאה, שתיערך באבו דאבי בחודש נובמבר בשנה הבאה.
 
כזכור, שרת האנרגיה, קארין אלהרר על אף שנעדרה מוועידת האקלים, חתמה על מזכר הבנות עם ממלכת ירדן, איחוד האמירויות וארצות הברית בחודש נובמבר של השנה שעברה. לצד שרת האנרגיה חתמו על המזכר שר המים של ממלכת ירדן ד״ר מוחמד אל נאג'ר, שליח האקלים המיוחד של ארה"ב ג'ון קרי ושליח האקלים האמירתי סולטן אל ג'אבר.
במסגרת ההסכם יפעלו המדינות יחד על מנת להביא פתרונות להתאמה ומאבק בהשפעות משבר האקלים זאת תוך ניצול יתרונותיה היחסיים של כל מדינה. ממלכת ירדן השופעת שטחים פתוחים תייצר חשמל מאנרגיית השמש עבור ישראל, בעוד ישראל בעלת יכולת התפלת המים מהטובות בעולם תתפיל מים עבור ירדן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רעיון מעולה. פה יקר לייצר חשמל - בגלל הפרוטקשיין. (ל"ת)
    יוסי 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור