השוק

האם WeWork בדרך להיעלם? זה המהלך הבא שלה

חברת חללי העבודה המשותפים שנוסדה על ידי הישראלי אדם נוימן הציגה דו"ח מאכזב מאוד, והבטיחה לנסות לחסוך בעלויות על ידי סגירת עשרות משרדים. ומה קרה למניה?
יאיר מור |  1
WeWork (צילום Magma Images)
ענקית חללי העבודה WeWork תסגור 40 מהמשרדים השיתופיים שלה בארה"ב במטרה לחסוך בעלויות, כך הודיע המנכ"ל שלה, סאנדיפ מת'ראני, ביום חמישי, עם הצגת הדו"ח הרבעוני של החברה, שפספס בגדול את ציפיות האנליסטים.
החברה לא ציינה אילו משרדים תסגור, אך מת'ראני ציין כי "המיקומים הללו הם אלה שאינם עומדים בקריטריונים שלנו לעיצוב, מיושנים או שיש אספקת-יתר בשוק (באזורים בהם הם נמצאים)", והוסיף כי רוב המשרדים ייסגרו עוד החודש. נציין כי מדובר בוויוורק העולמית, שפועלת בעיקר בארה"ב, בעוד המשרדים בישראל מופעלים על ידי חברת אמפא בזיכיון, ואינם כפופים ישירות לוויוורק בכל צורה שהיא.
 
ברבעון השלישי של השנה הכניסה החברה 817 מיליון דולר – אמנם 24% יותר משנה קודם לכן, אך הרבה מתחת לציפיות ל-865 מיליון דולר וקצב גידול נמוך משמעותית מ-37% לפני שנה; בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 568 מיליון דולר, או 75 סנט למניה – יותר מציפיות האנליסטים להפסד של 48 סנט למניה "בלבד".
גם התחזית לרבעון הנוכחי היתה מאכזבת – הכנסות של 870-890 מיליון דולר, לעומת ציפיות ל-923.8 מיליון דולר בממוצע.
כתוצאה מהאכזבה, צנחה מניית החברה לאחר הצגת הדו"ח ושווי השוק שלה ירד ל-1.8 מיליארד דולר בלבד – כזכור, המייסד, אדם נוימן, רצה להנפיק אותה בשווי של 100 מיליארד דולר בזמנו. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן היא עברה לעליות בשל פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב שהפיחה אופטימיות רבה בשוק, וזינקה ביותר מ-20% בשני ימי המסחר האחרונים, לשווי שוק של 2.4 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משכירים נכס מושכר (ל"ת)
    אזרח 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור