השוק

נאוויטס עם הכנסות של כמעט 100 מיליון דולר מתחילת השנה

נאוויטס של גדעון תדמור השיגה מתחילת השנה הכנסות של כמעט 100 מיליון דולר ורווח נקי של כמעט חצי מההכנסות; גדעון תדמור: "פיתוח פרויקט שננדואה מתקדם בדיוק לפי התוכניות"
ניצן כהן | 
גדעון תדמור (צילום יחצ, pixabay)
נאוויטס של גדעון תדמור עוסקת בהפקת גז ונפט במפרץ מקסיקו השיגה מתחילת השנה הכנסות של כמעט 100 מיליון דולר ורווח נקי של כמעט 50 מיליון דולר, כלומר מכל דולר שהחברה מכניסה היא הרוויחה חצי דולר ואלה נתונים מעניינים.
ברבעון השלישי של 2022 הסתכמו הכנסות השותפות בכ-26.5 מיליון דולר, עלייה של כ-29% לעומת הכנסות של כ-20.6 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. ה- EBITDA ברבעון הסתכם בכ-16 מיליון דולר, לעומת 15.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי עלה בכ-29% ל-6.3 מיליון דולר, לעומת כ-4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.
 
מנאוויטס נמסר כי הגברת התפוקה במאגרים לצד התחזקות מחירי הנפט הובילו לעלייה של כ-59% בהכנסות של נאוויטס בתשעת החודשים הראשונים של 2022, שהסתכמו בכ-97.8 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של כ-61.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
ה- EBITDA של השותפות בשלושת הרבעונים הראשונים עלתה גם היא בכ-59% ל-65.5 מיליון דולר, לעומת כ-41.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של נאוויטס זינק כמעט פי 3 לכ-49 מיליון דולר, לעומת רווח הנקי של תשעת החודשים הראשונים של שנת 2021, שהסתכם בכ-16.6 מיליון דולר.
ברבעון השלישי, נאוויטס הפיקה סה"כ 410 אלף חביות נפט. חלקה של נאוויטס בהפקה מפרויקט בקסקין (7.5%) עמד על כ-206 אלף חביות נפט, לעומת היקף של 189 אלף חביות ברבעון המקביל. לאחר חיבור הבאר השלישית בבקסקין עלה קצב ההפקה היומי מפרויקט בקסקין ל-41 אלף חביות ביום.
חלקה של נאוויטס בהפקה משדות הנפט היבשתיים דנברי ונצ'ס ברבעון השלישי עמד על כ-204 אלף חביות, זאת לעומת 222 אלף חביות ברבעון המקביל. הירידה נובעתמאחר ובחודש יולי השנה התקיים מועד החזר ההוצאות של הקידוחים האופקיים, אותם נשאה וביצעה נאוויטס, כאשר החל ממועד זה זכאית נאוויטס לתקבולים מהקידוחים האופקיים כפי חלקה המקורי בזכויות הפרויקט (50%).המחיר הממוצע של חבית נפט WTI  ברבעון השלישי של שנת 2022 עמד על כ-91.8 דולר, עלייה של כ-30% לעומת מחיר של כ-70.6 דולר ברבעון בשלישי של 2021.
נאוויטס מעדכנת כי השלימה השקעה של כ 40%  מתקציב עבודות הפיתוח של פרויקט שננדואה (388 מיליון חביות). סה"כ עלות הפיתוח (100%) היא כ-1.8 מיליארד דולר. פיתוח פרויקט הדגל של נאוויטס מתקדם בהתאם לתכנית העבודה, לוחות הזמנים ומסגרת התקציב והוא עתיד להחל בהפקה בסוף שנת 2024. ההפקה משננדואה צפויה לתרום כ-39 אלף חביות נפט ביום וההכנסות של נאוויטס בשנת ההפקה המלאה הראשונה של המאגר עתידות לזנק לכ-1.3 מיליארד דולר, בהנחת מחיר של 66 דולר לחבית. 
נאוויטס החלה בתחילת החודש בביצוע ארבעת קידוחי הפיתוח וההפקה בפרויקט, בעלות של כ-320 מיליון דולר. חלקה של נאוויטס (49%) הוא כ-160 מיליון דולר. אוניית הקידוח המתקדמת של הפרויקט Transocean Deepwater Atlas הגיעה אל איזור מאגר שננדואה, והחלה בביצוע הקידוח הראשון בסדרה, כאשר השלמת עבודות הקידוחים צפויה ברבעון השלישי של שנת 2023.
במקביל, נאוויטס מעדכנת על תחילת ביצוע קידוח אימות והערכה בפרויקט בקסקין דרום, שטרם פותח, וכן על השלמת עבודות הקידוח בשלושה מתוך ארבעת קידוחי ההפקה  האופקיים הנוספים בשדות דנברי.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "נאוויטס ממשיכה להציג תוצאות תפעוליות טובות לצד רווחיות גבוהה. השותפות פועלת לקידום פיתוח פרויקט שננדואה, שצפוי להוביל לעליית מדרגה משמעותית בפעילותה. תחילת ביצוע סדרת קידוחי הפיתוח בהתאם ללוחות הזמנים, תכנית העבודה ומסגרת התקציב המקורית, מציבות את נאוויטס במסלול התקדמות לקראת השלמת פיתוחו של הפרוייקט. במקביל פועלת השותפות להכנת תוכנית פיתוח יעילה לפרוייקט סיליון ולקדמו כזרוע צמיחה משמעותית נוספת לנאוויטס". 
נאוויטס פטרוליום פועלת בתחום הנפט בצפון אמריקה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים רחב ומגוון. חלקה של נאוויטס בתגליות קיימות עומד על כ-728 מיליון חביות. נאוויטס מחזיקה ב-49% מהזכויות בפרויקט שננדואה שיחל בהפקה בסוף שנת 2024, ב-65% מנכס הנפט Sea Lion וב-7.5% מהזכויות בפרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו, ארה"ב, שהחל בהפקה מסחרית בשנת 2019. בנוסף, מחזיקה נאוויטס פעילות בזרוע ה Onshore-הכוללת 5 שדות יבשתיים מפיקים בטקסס (חלק נאוויטס בזכויות בנכסים היבשתיים כ-50%) וכן נכסי אקספלורציה נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה