השוק

הפניקס בדוח מטורף: הרוויחה 599 מיליון שקל ב-2022

קבוצת הפניקס מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של 2022 עם רווח כולל בסך 599 מיליון שקל ואת הרבעון השלישי ברווח כולל בסך 62 מיליון שקל המשקפים תשואה על ההון של 8.4% ו-2.6% בהתאמה. סכום הנכסים מסתכם ב-364 מיליארד שקל
מערכת Ice |  2
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
הפניקס מפרסמת הבוקר (רביעי) את הדוחות הכספיים שלה לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 וממשיכה לשפר ביצועיים בהתאם ליעדי התוכנית האסטרטגית. במוקד: הקבוצה מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של 2022 עם רווח כולל בסך 599 מיליון שקל ואת הרבעון השלישי ברווח כולל בסך 62 מיליון שקל המשקפים תשואה על ההון של 8.4% ו-2.6% בהתאמה
תוצאות הפניקס בתשעת החודשים הראשונים וברבעון השלישי של שנת 2022 הושפעו מהירידות החדות בשווקים הפיננסים. סך ההשפעה השלילית, לפני מס, של הירידות בשווקים על תוצאות הפניקס בניכוי השפעת עליית הריבית הסתכמה בסך של 721 מיליון שקל בתשעת החודשים ובסך של 269  מיליון שקל ברבעון השלישי.
 
הפניקס ממשיכה לבסס את צמיחתה בהתאם ליעדים האסטרטגים. סך הפרמיות ודמי הגמולים צמחו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 בשיעור של 22% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד והסתכמו בסך של 25.1 מיליארד שקם.
הפניקס ביטוח מפרסמת את יחסי הלימות ההון ומראה שיפור ניכר ביחס ההון וביתרות הנזילות שלה. סך יחס כושר הפרעון (סולבנסי) ליום  30.6.22 כולל הוראות מעבר הינו 202% לעומת 190% ליום 31.12.21 (ללא הוראות מעבר 137% לעומת 117%). הפניקס רואה באיתנות פיננסית חזקה ויתרות נזילות גבוהות יתרון תחרותי מובהק לקידום יעדיה האסטרטגים בתקופה של חוסר וודאות בשווקים הפיננסים
בפעילויות הליבה שאינן ביטוח (מגזרי ניהול נכסים, סוכנויות, ואשראי) נרשם רווח נקי של 281 מיליון ש"ח (ללא רווחים חד פעמיים) המשקף שיעור צמיחה, בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה, של כ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ליום 30 בספטמבר 2022 ההון העצמי עמד על 9.6 מיליארד שקל, לאחר חלוקת דיבידנד בסך 160 מיליון ש"ח (בגין רווחי חציון ראשון 2022) וביצוע רכישה עצמית בהיקף של 56 מיליון שקל.
סכום הנכסים המנוהלים בקבוצה ליום 30 בספטמבר 2022 עלה ומסתכם בסך 364 מיליארד שקל. הצמיחה נובעת  בפער חיובי בין צמיחה בהפקדות לבין הירידות בשווקי ההון. הפניקס רואה ביכולות ניהול ההשקעות שלה בכל תחומי החיסכון והפיננסים יתרון תחרותי משמעותי.  לאחר תקופת הדוח הקבוצה חתמה על הסכם לרכישת אפסילון בית השקעות, המנהל נכסים בסך כ- 11 מיליארד ש"ח בקרנות נאמנות אקטיביות ותיקים. הקבוצה שוקדת על תכניות העבודה לשנת 2023 תוך המשך השקעה בתשתיות הארגוניות , הניהולית והטכנולוגית לטובת לקוחות הקבוצה 
אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס מסר: "קבוצת הפניקס מיישמת בעקביות את אסטרטגיית הצמיחה הרווחית, ובהתאם ליעדים שהצבנו לקבוצה לטווח הבינוני בתחומי הביטוח, ניהול ההשקעות והנכסים, ההפצה והאשראי. רווחי הקבוצה משקפים צמיחה בפעילויות המייצרות תשואה גבוהה להון ושיפור בביצועים התפעוליים, גם נוכח שוק הון תנודתי".
עוד הוסיף: "המיקוד של הקבוצה בחדשנות טכנולוגית ויעילות מוכיח עצמו ובא לידי ביטוי בשיפור מתמשך בביצועים התפעוליים, ביכולת עבודה מדויקת ומבוססת נתונים, בשביעות רצון הלקוחות ובסטנדרט שירות ברמה גבוהה, לו אנו מחויבים. בכוונתנו להמשיך ולהאיץ את ההשקעה בתשתיות הארגוניות וביכולות של הקבוצה לשמור על המובילות שלנו. קבוצת הפניקס ניצבת בעמדת זינוק לתקופה שלאחר התנודתיות החריגה בשווקים, ובמאמץ משותף של עובדי החברה המסורים וההנהלה נדע למנף את החוזקות והיכולות הגבוהות של הקבוצה להמשך עשייה וצמיחה לטובת הלקוחות ושותפינו העסקיים ולהשיא ערך למשקיעים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפרסומות הכי שוות יש לפניקס עם מאיה ויהודה
    יוני 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכן מצוין, להבדיל ממגדל
    סגור
  • ומה שהן גורמות לך זה רק להחליף ערוץ ולקלל
    99% מהפרסומות זבל 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארוכות, משעממות, לא מחוברות לשום מוצר, בד"כ אדיוטיות (ראה שוקה), והכל רק לא גורמות לך להשתכנע לשלוף את כרטיס האשראי. לעיתים יש אחת קצרה ועניינית שאתה זוכר וקולט את המסר שהן מעבירות.
    סגור