השוק

שכחה מהמשבר: נייקי מזנקת במסחר היומי

רק בספטמבר האחרון נייקי הגיע לשפל של 95 דולר למניה. כעת היא משלימה התאוששות מרשימה עם עלייה יומית של 14%
מערכת ice | 
נייקי (צילום unsplash)
מניית נייקי זינקה ב-14% היום (רביעי) לאחר שהחברה דיווחה על רווחים ברבעון השני שהעלו את ציפיות האנליסטים בעבר. המניות נסחרו ב-117.45 דולר בשעה 12:10, ירידה קלה מהשיא היומי אך עדיין עלייה של 13%.
נייקי דיווחה על הכנסות של 13.32 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים ב-30 בנובמבר, לעומת הערכות אנליסטים של 12.57 מיליארד דולר, לפי סקר של Refinitiv. ההכנסות זינקו ב-17% מ-11.36 מיליארד דולר גם בשנה הקודמת. הרווח למניה הגיע ל-0.85 דולר, בהשוואה להערכות של כ-0.64 דולר
"ביקוש הצרכנים לפורטפוליו המותגים של NIKE ממשיך להניע מומנטום עסקי חזק בסביבה דינמית", אמר מתיו פרנד, סגן נשיא בכיר ומנהל הכספים של החברה, בהצהרה ביום שלישי.
 
פרנד הוסיף: "אנחנו נשארים מרוכזים במה שאנחנו יכולים לשלוט בו, ואנחנו בדרך להגשים את היעדים התפעוליים והפיננסיים שלנו - להציב את הבסיס לצמיחה בת קיימא ורווחית".
המכירה של נייקי עלתה ב-17% משנה לשנה, כאשר הסחורה הקטינה את המלאי שלה בנקודת אחוז אחד גם מהרבעון הראשון של 2022. המלאי ירד מ-9.7 מיליארד דולר ברבעון הקודם, כאשר נראה שהחברה מקבלת שליטה על נפיחות המלאי שלה.
בשיחת הרווחים אמרו המנהלים כי החברה נחושה להפחית את רמות המלאי, במיוחד באמצעות חנויות קמעונאיות מוזלות. "אנו מאמינים ששיא המלאי מאחורינו, הפעולות שאנו נוקטים בשוק פועלות", אמר מנכ"ל נייקי, ג'ון דונהו.
בעיה אחרת שאולי תצטרך להתייחס אליה נייקי, הן עלויות הפרסום והשיווק שעלולות לסחוט את החברה מהשוליים שלה. נייקי ראתה עלייה של 10% משנה לשנה בהוצאות הניהול והמכירה ב-4.1 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה